Inlägg från: tilda den vilda |Visa alla inlägg
  • tilda den vilda

min diskmaskin lämnar diskmedelrester kvar på disken

hallonpannkaka skrev 2008-08-10 12:57:40 följande:
    Jag veeeet!! :) Jag har en 45cm disk som vi kör i stort sett varje dag, och jag klarar mig ett HALVÅR på den stora förpackningen Finish-pulver! Och den kostar 50 - 60 kr har jag för mig (köper ju så sällan att jag inte minns, hehe). Kuddarna/tabletterna är bluff, det är klart att tillverkaren vill att du överdoserar så dom får sälja mer diskmedel. Konsumentverket och tillverkarna av diskmaskinerna hatar dom verkligen :)Electrolux gör i grunden bra produkter, däremot får du betala ett överpris för att de för 10 år sedan endast hade svensktillverkade maskiner. Du får mycket mer för pengarna om du istället väljer t ex en Siemens. Det är i a f min åsikt efter över 10 år i branschen, med erfarenhet av jobb både i butik och hos tillverkare...
    oh va fränt att du jobbar med sånt, då måste jag fråga dig! är bosch och siemens av samma tillverkare? så du rekommenderar siemens före elektrolux? har hört att tyskarna gör bra maskiner. vi har en elektrolux diskmaskin vi köpte den 2002 den heter esf 6225. funkar kanon. kan du rekommendera en bra maskinmodell? gäller det även tvätt o tork? ( märket siemens och bosch)
    Det är lätt o vara snäll.......... och gratis
  • tilda den vilda

jag kan rekommendera Lidl`s maskindiskmedel det är flaska på 3 kg ( pulver alltså) sååå bra o ch drygt är det.

• tilda den vilda
    ciccielv skrev 2008-08-14 08:19:47 följande:
    vi kör med både pulver o tabletter.disken blir perfekt varje gång.har ni spolmedel i maskinen?vi har en elektrolux och den funkar jättebra
    ja det måste jag ha , annars så känns disken så sträv
Svar på tråden min diskmaskin lämnar diskmedelrester kvar på disken