• Anonym (25k)

25000kr efter skatt, en inkomst - bra/dåligt?

Undrar om ni anser att det är en bra eller dålig inkomst för en familj?
    Vi är två men bara en av oss arbetar då vi valt att jag skall vara hemma med barnen.
    Min man får ut 25k rent per månad - bra eller anser ni att det är för lite?
    Själv anser jag att det är helt ok men vi har å andra sidan på tok för höga utgifter så har inte mkt kvar i slutet av månaden ändå...

• Svar på tråden 25000kr efter skatt, en inkomst - bra/dåligt?
  • sär skriven

Ptja, allt står ju i relation till vilka utgifter man har. Har man ut 10 000 och bara har hyra på 2000 att betala så har man det bra, har man ut 25 000 och ändå inte känner att pengarna räcker till, ja då bör man nog sanera lite i sin ekonomi. Antingen skriver du detta inlägg för att få avundsjuka svar, eller också har ni väldigt dålig hand med pengar.

• Joual

Om det är för lite eller lagom beror ju, precis som du skriver, på vilka utgifter ni har varje månad. Har ni utrymme för att betala alla räkningar, mat, bensin, vettiga sparanden mm och ändå ha pengar över - ja, då är det ju en bra inkomst för er!

• Anonym

Det är ganska lite pengar för en familj att leva på, särskilt ur ett långsiktigt perspektiv kan jag tycka.

Finns det utrymme att lägga undan pengar till din framtida pension och liknande i detta?

• Anonym (25k)

Tycker själv som sagt att själva inkomsten är ok men att vi hanterar pengarna för dåligt.
    Fiskar inte efter "avundsjuka svar" utan bara vad kanske summan i sej anses som. Bra eller mindre bra...

• Anonym (x)

Jag tycker att 25000 kr för en hel familj är lite pengar.Hur många barn har ni?

• sär skriven

Det är väl kanske tillfälligt? Du ska väl jobba sen?

Anonym (25k) skrev 2008-07-31 10:10:54 följande:

Tycker själv som sagt att själva inkomsten är ok men att vi hanterar pengarna för dåligt.Fiskar inte efter "avundsjuka svar" utan bara vad kanske summan i sej anses som. Bra eller mindre bra...
  • Anonym (25k)

2 barn, 2 vuxna.
    Arbeta visst men först när minsta börjar skolan och med tanke på att han nu är knappa 3 månader så dröjer det ett tag till...

• Anonym (lisa)

Helt ok. Ni klarar nog er på det.
    Men, får du INGENTING? Varken sjukpenning, fp, arb.löshetsersättning el. liknande?
    Men det är ju en bra inkomst, det tycker jag.
    Sen som sagt så beror ju allt på utgifterna...

• Anonym (x)

Så 25000 för försörjning av 4 personer?Lite pengar i mina ögon och det lär väl inte bli mer pengar på ett tag om du ska inte ska jobba på 7 år...

• Anonym

Har du inte tänkt arbeta tills minstingen börja skolan?? Då tycker jag att ni har en usel ekonomi.. annat vore det om du inte arbetade tillfälligt.

Svar på tråden 25000kr efter skatt, en inkomst - bra/dåligt?