Inlägg från: Zekelina |Visa alla inlägg
  • Zekelina

Lite fostervatten?

Hej på er! Kom att tänka på en sak idag på lunchen när jag läste lite här på forumet ang detta med fostervatten. Vår lilla knatte lämnade ju oss i vecka 26 och när de skulle ta fostervattensprov fick det knappt ut något. Å dagen efter när vi låg på förlossningen frågade de om vattnet hade gått men det hade det inte (tror inte det fanns något kvar?). Alla provsvar hittills har sett "bra" ut men vi väntar fortfarande på obduktionssvaren.

Är det någon annan som haft lite/eller inget fostervatten? Vet man vad det berodde på? Något knas måste det ju va? Ska ringa sjukhuset och se om våra provsvar har hunnit komma...

• Svar på tråden Lite fostervatten?
  • Zekelina

Tack för svaret. Blev lite fundersam eftersom det "vanliga" felet vid lite fostervatten verkar vara njurarna. Inte för att det spelar någon roll... Jag pratade med förlossningen nu och de skulle återkomma under dagen till mig.

Beklagar er lilla och grattis till din nuvarande graviditet!

• Zekelina

Ja, de hade skickat hem de sista papprena igår sa det, så de kommer väl i posten på måndag. Tack för svaret!

• Zekelina

Nix, inga provsvar ännu. Pratade med dem idag och de sa att de blivit skickade i fredags (inte i onsdag som de sa först) så de borde väl komma vilken dag som helst.

• Zekelina

Har fått provsvaren idag. Det var inget konstigt med fostervattnet. Han var "ok" men med konstaterad tillväxthämning, vilket vi sa (min sambo och jag) redan vid första UL (fast med lekmanna-termen: han kanske bara är liten?) men de flyttade fram BF 21 dagar och tänkte inte mer på det.

Är väldigt ledsen nu och har för första gången fått alla dessa om- och men-tankar på riktigt... Han klarade ju sig ändå 6 månader utan att någon "visste" att han var för liten... Skräp.

Svar på tråden Lite fostervatten?