• Svar på tråden Någon här som jobbar som säljare på Academic Work? Vad tjänar du?
  • sasssyy

jag jobbar inte som säljare via dem.. men har varit på intervju för säljarjobb hos Proffice, manpower och Adecco.. och de säger alla samma sak.. runt 18-19 i ingångslön

• lillalillalillamysan

Tack för svar! Vad tror du ungefärligt att det kan bli per månad om säljer någorlunda bra?

sasssyy skrev 2008-07-31 15:27:23 följande:
    jag jobbar inte som säljare via dem.. men har varit på intervju för säljarjobb hos Proffice, manpower och Adecco.. och de säger alla samma sak.. runt 18-19 i ingångslön
  • sasssyy

är det med provision? Annars har du en fast lön punkt slut.. det brukar ligga mellan de siffrorna i ingångslön, löneförhöjning brukar det inte vara tal om första året man är anställd oavsett hur bra man säljer.

Har man provision så brukar det vara en del garantilön dvs minsta lön du får ut oavsett och den brukar ligga på 7-10.000 före skatt sen beror det ju HELT på vad du säljer och vad provisionen ligger på.. varför inte ta och fråga den som du ska söka jobb hos så får du eett säkert svar

• lillalillalillamysan

Ja, jo tack. Jag skall inte söka jobb där men jag har en i min närhet som jobbar som säljare där och säger att hon tjänar runt 40 000 kr/månad och jag ville se om är rimligt...

sasssyy skrev 2008-08-01 12:32:44 följande:
    är det med provision? Annars har du en fast lön punkt slut.. det brukar ligga mellan de siffrorna i ingångslön, löneförhöjning brukar det inte vara tal om första året man är anställd oavsett hur bra man säljer.Har man provision så brukar det vara en del garantilön dvs minsta lön du får ut oavsett och den brukar ligga på 7-10.000 före skatt sen beror det ju HELT på vad du säljer och vad provisionen ligger på.. varför inte ta och fråga den som du ska söka jobb hos så får du eett säkert svar
  • sasssyy

men academic work är ju ett rekryteringsföretag som hyr ut personal eller hjälper till med anställningar.. det är väl fullt möjligt att tjäna så mycket men då måste man sälja så in i helvete kan man väl säga

Svar på tråden Någon här som jobbar som säljare på Academic Work? Vad tjänar du?