• Smuliz

Billig övernattning i stockholm?!

Tänkte åka en sväng till stockholm, gå på grönan å så. Stanna över en natt. Men vart bor man??? Vi är en familj med en 4åring och en bebis. Ska åka tåg.

Nåra tips?? Scandic skulle nämligen ha 2000kr för en natt Man ska väl inte behöva bli ruinerad??!

Är det långt från tågstationen till grönan?

(Har nämligen ALDRIG vart i stockholm en endaste gång under mina 27 år hihi)

• Svar på tråden Billig övernattning i stockholm?!
  • Hihi2

från centralen till grönan är det ganska långt, skulle gissa på 3-4 km kanske. så det går ju att gå, men det går bussar.

vill ni bo rätt billigt kan ni ju bo på långholmens vandrarhem. då kan nu ta båten till direkt till grönan. då får ni dessutom bo i ett gammalt fängelse...jag gjorde faktiskt det en gång när jag fick i mellanstadiet kanske. var på klassresa, var jättespännande kan jag lova...=)

www.langholmen.com/

• Smuliz

långholmen lät kul, kollade hemsidan. Trodde vandrarhem va billigt... Men tydligen inte. Storstan har betydligt högre priser ser ja.

Fler tips? Nära grönan

• April Mamma
    Smuliz skrev 2008-07-31 18:41:02 följande:
    långholmen lät kul, kollade hemsidan. Trodde vandrarhem va billigt... Men tydligen inte. Storstan har betydligt högre priser ser ja.Fler tips? Nära grönan
    Ett stenkast från grönan ligger ju skansen...
  • Hihi2

ska ni bo nära grönan så är det nog svårt att hitta så mycket billigare. det ligger ju liksom i ett av det dyraste områden i stockholm. ni kan ju bo längre ut, men då måste ni ha två sl-kort och då läggs det ju på kostnade för det också...

• Hihi2
    Smuliz skrev 2008-07-31 18:46:36 följande:
    Kan man sova över på skansen??
    inte vad jag vet...tror inte det.
  • April Mamma
    Smuliz skrev 2008-07-31 18:46:36 följande:
    Kan man sova över på skansen??
    Nej, inte på själva skansen, men det finns ett hotel precis brevid. Kompisar till oss sov där nyligen och dom betalade ca 1600 kr per natt.
    Scandic Hasselbacken.
    Det ligger ju jättebra, nära till grönan o skansen. Skönt om man har en liten bebis..
  • Smuliz

OJ finns det inget boende för under 1000-lappen i sthlm?? Man är bortskämd märker ja, här finns vandrarhem för 2-300kr natten

Svar på tråden Billig övernattning i stockholm?!