• Regnbågsbarn

Shopping i Köpenhamn

Jag och maken tänkte ta öresundståget över till Köpenhamn i dagarna. Då det var år o dar sen jag shoppade där sist så undrar jag om ni har några guldkorn att dela med er av?
    Är främst på jakt efter väskor o snygga jeans.....

• Svar på tråden Shopping i Köpenhamn
  • MuminMy
    Fields såklart, shoppingcentret vid Kastrup.
    Fisketorvet är ju också bra...
    Ströget brukar jag undvika, mest turister och dyra priser
  • Regnbågsbarn

nja shoppingcentret vid kastrup går tyvärr bort eftersom jag tänkte hålla till i köpenhamn city
    eller kan man hoppa av tåget vid shoppingcentret tro? *noll koll*

• Älskarlivet

Ååå Ströget (stavas det så?) är ju sååå underbart mysigt! Där finns ju både små boutiqer och stora varuhus. Hoppas det blir fint väder så ni kan sätta er och ta en öl eller något någonstans!

• Regnbågsbarn

ja det hoppas vi också.... finns ju så många mysiga fik i köpenhamn. Sitta ute och bara njuta

• Vem vet

Vi ska dit i sommar, åh vad jag längtar efter Wienerbröd!!!

• FiaFågel

vi ska också dit
    jag tycker det finns många mysiga butiker på ströget och på parallellgatorna...

• MuminMy
    Öresundståget stannar vid Fields... Tårnby eller Örestad går man av vid... minns inte vilket... men det borde stå på deras hemsida...
  • Tant Raffa

Om du vill handla på Fields hoppar du av vid Örestad, Fields ligger till vänster när du kommer upp från tåget. Rakt fram ligger sedan metron som tar dig in till city, ska du tex till Ströget hoppar du av vid Kongens Nytorv. Tänk på att köpa biljett till metron, 17 dkk, har du inte mynt funkar kreditkort. Metron tar bara 10 minuter in till stan, och den är ganska ball, med tanke på att den är förarlös!

• MuminMy

Tant Raffa: Om det inte är blöta löv på rälsen... då stannar den inte alls

• Tant Raffa

Muminmy, säg det inte ens! *korsar fingrarna* Hur kul tror du det är på en skala att pendla till jobbet varje dag och vara beroende av den där jäkla metron?!

• Regnbågsbarn

Tackar för tipsen! Men jag åker nog ända in till Köpenhamn och går på ströget

• MuminMy
    Tant Raffa: S-tågen är riktigt hyggliga nuförtiden, bara man lyckas hamna i en vagn utan rökkupé Har inte sett några på länge? Har de tagit bort dem? Slipper metron som tur är, förutom om jag ska från hotellet till Nyhavn då
    sorry för OT
    Regnbågsbarn: Ha det så kul på Ströget och missa inte Söstrarna Gren
  • Linda1976

Söstrarna Greene väl?
    Magasin de Norde (eller hur det nu stavas)
    Illums
    Illums bolighus
    Visserligen stora varuhus typ NK men de har så mycket roligt!!

• Linda1976

Missa inte erotikmuseét på en tvärgata till Ströget

• carolak

Kom hem i går från köpenhamn å det är bara så mysigt...
    ströget bara älskade jag...

finns hur många gulliga små butiker....

var i köpenhamn ska ni bo eller åker ni bara över dagen???

Svar på tråden Shopping i Köpenhamn