• Princesscake

Hur beter sig ett döende djur?

Jag undrar det eftersom jag har en kanin 7 år gammal.

Imorse var jag säker på att han var död, han låg under diskhon (där man har papperskorgar och sådant) helt orörlig, jag vågade inte se efter om han ledve, skulle bli så ledsen om han var död så jag bankade hårt på skåpsdörren - ingen reaktion.
    Sedan hörde jag ett ljud därifrån, kollade igen då reste han sig upp och hälsade på mig.

Han drar sig undan mycket mer, kan ju bero på värmen visserligen, han är heller inte lika "på" mig alltså springer efter mig och brummar osv.

Är han på väg mot slutet?
    Hur beter sig ett djur som är döende?

• Svar på tråden Hur beter sig ett döende djur?
  • SunnyBunny

Djur som inte mår bra på nåt sätt drar sig undan,blir slöa ellr aggresiva. Men som sagt det kan ju va värmen oxå ellr att din kanin är sjuk. Jag har själv haft många kaniner och de har nästan alla blivit runt 13 år. Jag skulle ringa vet. direkt!! Hoppas det inte är nåt allvarligt:(

• Princesscake
    SunnyBunny skrev 2008-08-01 14:35:00 följande:
    Djur som inte mår bra på nåt sätt drar sig undan,blir slöa ellr aggresiva. Men som sagt det kan ju va värmen oxå ellr att din kanin är sjuk. Jag har själv haft många kaniner och de har nästan alla blivit runt 13 år. Jag skulle ringa vet. direkt!! Hoppas det inte är nåt allvarligt:(
    13 :O jag som trodde att kaniner bara blev runt 7.
    Ja jag får göra det med en gång då
  • SunnyBunny

Jo..det har du ju rätt i..man säger väl mellan 7-10 år..men mina har levt längre än så. Ja..det tycker jag du ska göra. Hoppas allt ordnar sig!

• Anette Olsson

Ett djur som är döende drar sig undan som du beskriver men om jag vore du hade jag låtit en veterinär kolla upp honom.
    Det kan ju också vara något banalt som är lätt att behandla.

Svar på tråden Hur beter sig ett döende djur?