• Tudde

    Vi med BF i oktober! fortsättningstråd...

    Hänger på här. BF 28 oktober. Ibland känns det som tiden går hur fort som helst. Men just nu känns det som det går i snigelfart. Tur att man har mycket saker att se fram emot de närmsta veckorna, då brukar tiden gå lite fortare. Vi ska gå på bröllop (lagom kul när man är i vecka 31), stor fest med sambons jobb, 50 + 40 års fester. Kul kul :) Sen har vi ju en lite tjejja som blir två år i oktober, så hon tar ju också upp en hel del tid. Bäddade spjälsängen och tvättade alla små bebiskläderna idag.. myspys :) lite tidigt, men man vill ju gärna ha det gjort.

    Hur är läget med alla andra? Vad gör ni om dagarna? Jobbar ni allihop eller är det några som är lediga nu?

  • Tudde
    skruttis85 skrev 2008-08-19 21:35:11 följande:
     Hej hej Jag är mammaledig åt dottern, så jag går hemma o dräller hela dagana redan Och du?? Ledig/Jobbar?
    [/citat]

    Härligt med mammaledighet :) Hur gammal är hon? Jag är ledig nu. Tar ut föräldrapenning för de dagar dottern inte är hos dagmamman. Känns skönt att kunna gå hemma och bara ta det lugnt för en gångs skull. Bara tänka på sig själv!
    Minelly skrev 2008-08-20 13:49:20 följande:
    [citat]
    Detta var det sjukaste jag har läst! Kontakta Janne Josefsson, NU!
    Haha.. jag håller med. Detta är något som borde tas upp i uppdrag granskning elle rliknande program. Vilket samhälle vi lever i!
  • Tudde
    skruttis85 skrev 2008-08-21 12:06:32 följande:
     Tudde:Hon är 1 år o 7 mån... hur gammal är din dotter?Ja, det är jätte skönt att vara hemma, hon håller en sysselsatt iaf
    Vår dotter är 1 år och 10 månader. Blir 2 år den 9 oktober :) Jo man behöver ju aldrig vara rädd att man inte har nåt att göra :) Hur tycker du det känns inför rollen som tvåbarnsmamma då? Vilken datum hade du BF?
  • Tudde

    Hej igen allihop!
    Ni verkar må hyfsat bra :) Lite sammandragningar och mensvärk är ju ingenting för oss tjejer :P Tur att det inte är männen som ska vara gravida och föda barn,. då hade det nog bara blivit ett per familj :)

    Själv har sammandragningarna kommit nu, tycker dom är aningen täta. Ska inte ha förrän 28 oktober, så ännu är den helst inte välkommen.

    Till er som har klåda på magen (och fler ställen av kroppen). När jag väntade första barnet hade jag också en enorm klåda. Man ska vara uppmärksam på det, för det kan vara en symtom på att levern inte fungerar som den ska. Jag var hos BM och tog flera prover för att kolla att allt var som det skulle. Jag hade inga problem med levern, men det fortsatte att klia. Fick utskrivet tabl. tavegyl som är mot klåda och de hjälpte faktiskt! Så ta ett snack med era BM's så kan de absolut hjälpa er med klådan, för det är något hemskt när det kliar!

    Hoppas ni får en bra vecka allihop! Idag ska jag och dottern ner och inhandla lite babyplagg. Man vill ju gärna ha lite nytt och inte bara dotterns gamla kläder :)

  • Tudde
    Kattepuffen skrev 2008-08-25 18:39:59 följande:
    Så då va sista omgången på föräldrautbildningen klar, pratat smärtstillande och komplikationer i dag, intressant..Har myrkrypningar i händerna, skulle vilja klia in i benen känns det som.kommer om jag sitter stilla för länge , så himmla jobbigt..får även i benen ibland oftast på kvällarna..
    Myrkryp är det värsta som finns! Varje kväll när man sätter sig i soffan är det som om det kryper omkring innanför huden överallt!! På magen, armar, händer, ben och fötter. Blir snart tokig!!

    Någon som fått tips från BM på vad man kan göra?
  • Tudde

    Här i Växjö får man bara gå på föräldrautbildning som förstagångsföräldrar. Sen är välk meningen att man ska kunna allt antagligen :P

    Jag har också 3 veckor mellan besöken hos BM men från och med nu kortar de ner och jag kommer gå varannan vecka ist.

    Vad gör ni ikväll? Själv försöker jag fynda lite på tradera. Alltid trevligt :)

  • Tudde
    Kattepuffen skrev 2008-08-25 20:39:54 följande:
    Ska till BM på måndag, fortsätter det ska jag ta upp det med henne..Kan bero på att man börjar samla vatten..
    Samla vatten.. Ja det låter faktiskt riktigt logiskt. Kanske blir det bättre om man dricker ännu mer då och rensar ur. Så man inte samlar på sig så mycket. Känner tt jag börjat svullna lite över fingrar och fötter.
  • Tudde
    skruttis85 skrev 2008-08-25 20:39:52 följande:
    Okej, kanske det är så då... jo eg behöver jag väl inte gå ngn föräldrarutb. Det tråkiga är att jag får ta reda på allt själv den här ggn. Vi har flyttat så jag går hos ny mvc och kommer föda på annat sjukhus den här ggn. Men får ingen info alls, känns lite tråkigt.Maken min glor på fotboll, o jag sitter mest i soffan o gör ingenting
    Usch ja, det är aLDRIG ROLIGT ATT INTE KÄNNA SIG RIKTIGT BRA BEMÖTT SÄRSKILT
  • Tudde
    skruttis85 skrev 2008-08-25 20:39:52 följande:
    Okej, kanske det är så då... jo eg behöver jag väl inte gå ngn föräldrarutb. Det tråkiga är att jag får ta reda på allt själv den här ggn. Vi har flyttat så jag går hos ny mvc och kommer föda på annat sjukhus den här ggn. Men får ingen info alls, känns lite tråkigt.Maken min glor på fotboll, o jag sitter mest i soffan o gör ingenting
    Usch ja, det är aLDRIG ROLIGT ATT INTE KÄNNA SIG RIKTIGT BRA BEMÖTT SÄRSKILT
  • Tudde

    Oj vet inte vad som hände där. Inte min mening att spamma och komma åt caps lock :P
    Förstår iaf att du tycker det är trist med dålig info. Men du får väl fråga desto mer :) Skönt att kunna koppla av lite. Jag tänkte jag också skulle krypa ner i soffan, men då börjar det väl krypa i hela mig antagligen :( Ha en bra kväll alla!


    skruttis85 skrev 2008-08-25 20:39:52 följande:
    Okej, kanske det är så då... jo eg behöver jag väl inte gå ngn föräldrarutb. Det tråkiga är att jag får ta reda på allt själv den här ggn. Vi har flyttat så jag går hos ny mvc och kommer föda på annat sjukhus den här ggn. Men får ingen info alls, känns lite tråkigt.Maken min glor på fotboll, o jag sitter mest i soffan o gör ingenting
Svar på tråden Vi med BF i oktober! fortsättningstråd...