Inlägg från: Malia75 |Visa alla inlägg
  • Malia75

Kebab

Vad är det egentligen för kött till kebab som man köper ute? Jag gillar inte de där flagorna som en del kör med....jag vill ha det strimlade som de skär ner från den snurrande köttklumpen...

Jag har ett skitgott kebab-sås recept om nån vill ha!

• Malia75

VA? Jag som inte gillar lamm!!!

• Malia75

Så om man vill göra egen kebab hemma....vad ska man då köpa för kött?
    Högrev som Lena Ekman säger?

Recept på kebabsås
    3 dl gräddfil
    3 dl majonnäs
    2 dl vatten (37 grader)
    paprikapulver
    cayennepeppar
    chilisås
    svartpeppar
    aromat
    vitlökspulver
    oregano
    kebabkrydda

Det blir ju rätt mycket sås, så är man inte alltför många som ska äta kan man ju göra en mindre sats.
    Det svåra är att få rätt smak på den (pizzerian jag fick den av ville inte dela med sig av det exakta receptet, så de sa att jag fick laborera med kryddorna själv), men krydda och smaka....krydda, smaka, krydda, smaka...till slut blir den smaskens!

• Malia75

Nu har jag köpt lövbiff som jag ska strimla smått och steka och sen krydda med en massa kebabkrydda....tillsammans med pommes och den goda kebabsåsen kommer det nog bli helt okej även om det är "fel" kött.

Mmmmm...ser fram emot kebabmiddagen i morrn!

• Malia75

Det som jag reagerar på när man köper kebab ute är att så många såser smakar i stort sett bara yoghurt, äckligt!
    Tacka vet jag världens godaste kebab som finns i Filipstad!
    Här nere i Skåne finns det ingen supergod kebab....bara "rätt okej".

• Malia75

Ja Skövde har god kebab! En "pizzagubbe" som jobbade i Filipstad flyttade till Skövde så han tog väl med sig de goda recepten.

• Malia75

Oj så god min hemmagjorda kebabtallrik blev! Det var ju inte alls nån dum idé att strimla lövbiff och steka tillsammans med kebabkrydda....det blev ju minst lika gott som på pizzerian. Hade jag stoppat den i en folielåda istället för på en tallrik hade jag nog inte märkt skillnaden.

Svar på tråden Kebab