Inlägg från: Tilde75 |Visa alla inlägg
  • Tilde75

en kelsjuk katt mår inte bra!

igår kom en granne fram till mig och sa "jag tycker ni tar hand om era barn bra men inte eran katt och det är fler i hyreshuset som tycker det" Jag frågar vad hon grundar det på och får till svar " Han är ju så smal ,ni ger han ingen mat så vi i huset ger honom mat" Jag kontrar med att han har den kroppstypen( hans mamma var väldigt liten och smal)Sen säger hon att han är ute dygnet runt, vilket han såklart inte är. Han är ju katt och gillar utelivet. Han kommer hem och äter och sover. Han hoppar upp på vår balkong som ofta står öppen så han kan komma och gå som han vill. Men enligt henne så vill han inte vara hemma för att han vantrivs. Hon påstår att han inte vet hur man hoppar upp på balkongen. Han hoppar upp och ner säkert 20 ggr om dagen så nog vet han hur man gör. Enligt henne så är han kelsjuk med alla människor för att han vantrivs!! Jag blev så jävla förbannad. Hon har själv katt som tydligen är innekatt så hon fattar väl inte att katter kanske vill vara ute och röra på sig. Hon ska ge fan i att mata våran katt för han får ju typ kotletter av henne, klart som fan att vårat torrfoder knappt duger längre då. Ville bara skriva av mig lite.

• Svar på tråden en kelsjuk katt mår inte bra!
  • Tilde75

nu har jag sett att när dem ställer ut en tallrik med mat på gården så lockar det till sig igelkottarna. Snart gnäller dem väl över att vår katt har tagit en igelkott oxå. Man kan inte bara börja mata en annans katt, tänk om han har nån sjukdom som gör att han måste äta specialkost! Dem kan ju för fan ta livet av honom.

• Tilde75

frågan är ju bara om man ska måsta knacka på hos alla och fråga om dem tycker samma sak. Det är ju inte så kul att några i huset tror att man är värsta kattplågaren. Det var så himla bra här i huset, tyckte alla var trevliga och man pratade med alla men nu har kärringen förstört allt. Man törs ju knappt ha ute katten.

Svar på tråden en kelsjuk katt mår inte bra!