• Shqiptari

Kan man blockera en mailadress på sin hotmail så den inte kan skriva?

Det är något jävla äckel som skriver massa konstiga saker på min mail, kan jag blocka den personens aderss så den inte kan skriva till mig?

• Svar på tråden Kan man blockera en mailadress på sin hotmail så den inte kan skriva?
  • tamate

skräppost eller anmäl som netfishing

- det som inte dödar härdar!
  • Shqiptari
    tamate skrev 2008-08-02 03:46:01 följande:
    skräppost eller anmäl som netfishing
    Va?
  • Madida

Ja, du kan markera den som skräppost..har jag för mig iaf. Då hamnar den iofs i den mappen istället..

• Shqiptari
    Madida skrev 2008-08-02 03:47:41 följande:
    Ja, du kan markera den som skräppost..har jag för mig iaf. Då hamnar den iofs i den mappen istället..
    Men man kan inte blocka?
  • Madida

Nej jag tror inte det. Men jag vet faktiskt inte...

Är det väldigt otrevliga mail du får?

• Shqiptari
    Madida skrev 2008-08-02 03:53:39 följande:
    Nej jag tror inte det. Men jag vet faktiskt inte...Är det väldigt otrevliga mail du får?
    Ja, det är någon som skriver en massa konstiga saker som kan se illa ut om min man ser dom.

Personen skriver som om vi hade sexchattat typ, helt konstigt.... Och det har vi inte! Vet inte ens vart personen fick min adress ifrån.
  • tamate

nej anmäler du en mailadress som skräppost så ser du aldrig mer den mailen. Däremot det som hamnar i skräpposten MISSTÄNKER hotmail är skräppost så du får en chans att själv anmäla eller avanmäla att det är skräppost.
    Så vill du aldrig mer ha mail från en prson så går det att anmäla den personens mail som skräppost.

• tamate
    Shqiptari skrev 2008-08-02 03:54:35 följande:
    Ja, det är någon som skriver en massa konstiga saker som kan se illa ut om min man ser dom.Personen skriver som om vi hade sexchattat typ, helt konstigt.... Och det har vi inte! Vet inte ens vart personen fick min adress ifrån.
    fråga din man om det är någon han vet om som jäklas med dig istället, känns lit emer öppet och ärligt. "gömmer" du mailen så ser det ju mer misstänksamt ut.
    Såvidare din man inte redan misstror dig eller är fruktansvärt avundsjuk eller liknande.
  • Shqiptari
    tamate skrev 2008-08-02 04:08:32 följande:
    nej anmäler du en mailadress som skräppost så ser du aldrig mer den mailen. Däremot det som hamnar i skräpposten MISSTÄNKER hotmail är skräppost så du får en chans att själv anmäla eller avanmäla att det är skräppost. Så vill du aldrig mer ha mail från en prson så går det att anmäla den personens mail som skräppost.
    Okej, nu har jag ju raderat alla mail. Men om jag får ett till kan jag bara flytta det till skräpposten då och sen kan inte den personen skicka fler mail till mig?
  • Laire

Det går att blockera så mailet inte ens kommer till skräppostmappen.

Gå in på alternativ (högra hörnet, ovanför mailen)
    Under rubriken "Skräppost" finns "betrodda och blockerade avsändare", tryck där
    Välj "blockerade avsändare" och där kan du lägga in mailadresser.

De mailen tas bort automatiskt, du ser dem aldrig.

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Shqiptari
    Laire skrev 2008-08-02 06:07:24 följande:
    Det går att blockera så mailet inte ens kommer till skräppostmappen.Gå in på alternativ (högra hörnet, ovanför mailen)Under rubriken "Skräppost" finns "betrodda och blockerade avsändare", tryck därVälj "blockerade avsändare" och där kan du lägga in mailadresser.De mailen tas bort automatiskt, du ser dem aldrig.
    Tack så mycket!
Svar på tråden Kan man blockera en mailadress på sin hotmail så den inte kan skriva?