• Hessi

När bör en trettonåring komma hem en fredagkväll???

Hej, min sambos två döttrar var hos oss i helgen, de ska fylla 13 och 16. På fredagkvällen ville 13-åringen gå ut, klockan var då 22.30 och vi sa nej, det är för sent för en 13-åring att vara ute vid den tiden. Hon svarade med att de brukade vara ute vid kl. 02 ibland...Det slutade med att de stannade hemma, men hur sent ska en 13-åring få vara ute tycker ni???

• Svar på tråden När bör en trettonåring komma hem en fredagkväll???
  • Vem vet

Jag tycker ni gjorde rätt, man är inte så stor när man är 13 att man ska vara ute till 2 på natten.
    Jag tycker att 23.00 är gränsen.

• Bebis

Jag håller med om att 23 e en bra tid i den åldern...

• Linda1976

Det beror på vad de ska göra! bio som slutar 23 tycker jag e ok! kolla m andra föräldrar så att alla ska vara hemma samtidigt. Jag tror aldrig att jag haft en tid att passa, mamma sa "när tror du att du kommer att vara hemma?" och jag svarade sanningsenligt och vettigt och blev hämtad om jag behövde det! Nu är ju alla olika iofs men jag tror inte på för mycket regler utan anledning.

• AmandaPitkänen

beror väl lite på vad de ska göra kanske, men tycker inte heller att 13-åringar har nåt att göra ute efter 23:00... finns ju liksom inget för dom att göra ute!

• Erik

Det beror ju på var nånstans ni bor.... Jag är uppvuxen i en by med max. 100 invånare så där var vi nog ute så länge vi ville när vi var 13 år men om ni bor i en stad eller större samhälle så är det ju en annan femma..... Om ni bor i en stad så ville jag nog ha min 13-åring hemma senast kl. 24. Svårt det där.....

• Norrlandsmorsan

Jag hämtar dem alltid om det blir sent...

beror ju alldeles på vart de håller hus ...

Mina barn får inte gå vart som helst...utan tillåtelse...

en de har stor frihet under ansvar...

• Kajsan

Jag har arbetat på fritidsgård i 10 år, och jag kan säga att de som går i 7:an brukar ha tiden 21.30-22 på helgerna, vanligtvis.

• AmandaPitkänen

Linda1976: håller med dig fullt ut! hade inte heller så mycket tider att passa så, utan allt berodde lite på vad jag skulle göra osv.. tror inte heller på direkta regler...

• Linda1976

Nä, jag fattar inte det det där med regler för reglernas skull... Tvärtom så slår nog många bakut om det är så, jag hade aldrig nån tonårsrevolt, helt enkelt eftersom jag inte behövde. Men att inte ha regler är ju inte samma sak som att inte bry sig eller engagera sig.

• Hessi

Hon ville bara ut och se om det fanns några killar ute...
    Vi bor i en förort. Men det blir ju lite konstigt när deras mamma inte bryr sig om att ge dem några tider och vi helst ser att det har tider att passa om de bara ska vara ute och "spana" på killar.

Svar på tråden När bör en trettonåring komma hem en fredagkväll???