Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Movieprincess

kakförvaring?

Tänkte börja baka lite kakor till dopet som är om 3 veckor. Hur ska jag förvara kakorna så dom håller sig bäst? Tänkte baka lite småkakor som tex brysselkex. Kan man frysa eller ska man bara lägga i burkar/påsar? Vad är bäst?
    är inte så jättehaj på sånt här Generad

Min Liam 080314
  • Svar på tråden kakförvaring?
  • Snovit 79

Förvara dem i en burk med tättslutande lock. Brysselkex kan du ju annars baka nu och baka av sedan. Bara att rulla dem, plasta in och frysa. Så är det bara att kubba upp frysta och grädda.

Kakor med mkt margarin/smör elr t e xgrädde bör förvaras i kyl. Så t e x kokostoppar är en sådan kaka som bör bakas ett par dagar innan tidigast.

Jag är bagare/konditor :)

• Movieprincess
    Snovit 79 skrev 2008-08-02 20:25:06 följande:
    Förvara dem i en burk med tättslutande lock. Brysselkex kan du ju annars baka nu och baka av sedan. Bara att rulla dem, plasta in och frysa. Så är det bara att kubba upp frysta och grädda.Kakor med mkt margarin/smör elr t e xgrädde bör förvaras i kyl. Så t e x kokostoppar är en sådan kaka som bör bakas ett par dagar innan tidigast. Jag är bagare/konditor :)
    Aha smart det där med brysselkexen Glad det hade jag aldrig kommit på!
    Sk´önt med lite tips från ett proffs :)
    Min Liam 080314
  • Snovit 79

Så gör vi alltid i bageriet. Alla kakor som skall kubbas fryser vi, då blir de finare och alla får samma form.

Svar på tråden kakförvaring?