• jsmfb

Vi funderar på att flytta utomlands, någon som vill tipsa?

Det första att tänka på är givetvis visum och arbete, har ni möjlighet att bli förflyttade genom jobbet? Jag känner ett par som när barnen var utflugna sålde allt för att flytta till Nya Zeeland, de kom tillbaka efter ett par månader trots att de hade gjort mycket research.

mom2be, min man kommer från Florida och även om vi har planer på att så småningom flytta till USA vill han aldrig flytta tillbaka till FL! Så olika det kan vara.

• jsmfb
    devega skrev 2008-08-03 11:19:27 följande:
    varför kom de tillbaka igen? trivdes de inte eller var det svårt med att få jobb?jag är journalist så jag kan nästan jobba vart ifrån jag vill. och om vi ska flytta så blir det på bestämd tid, typ ett år. vi vill inte vara borta längre till att börja med.
    De hade kollat upp jobb och sådant men sedan när det kom till kritan trivdes de inte, så de semestrade lite och återvände sedan till Europa (inte Sverige fast de kom härifrån).

Jag tar rätt lätt på flytt själv eftersom jag har bott utomlands till och från sedan jag var 11, det hör liksom till. Dock värdesätter jag närheten till familj mer nu när jag har ett barn.
Svar på tråden Vi funderar på att flytta utomlands, någon som vill tipsa?