Inlägg från: Tusenskönan |Visa alla inlägg
  • Tusenskönan

Hur skulle ni göra med vagn/vagnar till 2 barn på resa?

Vi åker till Florida i november å har just kommit på att det kan bli "bekymmer" med att ta med syskonvagnen...

Givetvis blir det svårt att ta med den när vi ska ut å äta just för att den tar en sådan plats.
    Men så har vi oxå kommit på att det skulle vara skönt att ha vagn direkt när vi kliver av planet (vi byter i Washington för att flyga vidare till Orlando), speciellt till lilltjejen som då kommer vara runt 4 månader. På så sätt vore det kanske bra att ha en typ paraplyvagn som vi kanske får ta med som handbagage på planet...

Men kan man ha en 4-månaders i en paraplyvagn i 2 veckor??? För smidigast vore ju att ha 2 st paraplyvagnar med...

Hur skulle ni ha gjort???
    Barnen är i november ca 28 månader och ca 4 månader.

• Svar på tråden Hur skulle ni göra med vagn/vagnar till 2 barn på resa?
  • Tusenskönan

Mmmm, jo det verkar ju helt logiskt att ta med 2 paraplyvagnar eller sulkys! Tack!

• Tusenskönan

Dixie: Jag har köpt en bärsjal som jag tänkt att ta med å bära lilltjejen i. Men när vi provade den här om dagen var hon inte helt nöjd i den. Ok, nu är hon fortfarande liten å det kan ju ändras när hon blir lite större... Jag hoppas det för det är ju det allra smidigaste, som du säger!

Sist vi flög till Florida (i höstas) fick jag ta med min McLaren Techno på flyget (paraplyvagn med fullt liggläge), men jag tror jag hade lite tur som fick ta med den... flög själv med lillkillen då å hade flera timmar i Chicago vid byte av plan - så en myyycket snäll kvinna bakom incheckningsdisken tyckte jag kunde få ta med vagnen på planet!

Får nog ta å kika lite på olika vagnar helt enkelt!

Svar på tråden Hur skulle ni göra med vagn/vagnar till 2 barn på resa?