• Majken

Nån som kan det här med höftledsinfektioner eller har barn som drabbats???

Har idag varit på akuten i mååååånga timmar med vår treåring som klagat över ont i benet och vägrat stödja på det! Efter röntgen och ultraljud så visade det sig att hon har vätska i höftleden och diagnos höftledsinflammation ställdes. (dock ej bakteriell) Ingen behandling mer än smärtstillande och avvakta, återbesök på ortopeden om ca 1 vecka. De sa vad det hette, nåt på cox (coxin?) men jag har glömt bort det och hittar inget när jag googlar? Nån som vet vad det heter/är och vill hjälpa mig med nåågon bra länk med info? Nån som har barn som drabbats av samma sak och som kan dela med sig av egna erfarenheter?

Love my M-girls
  • Svar på tråden Nån som kan det här med höftledsinfektioner eller har barn som drabbats???
  • Majken

Puffar ännu en gång....ingen som har barn som drabbats???

Love my M-girls
  • Pysse

Min sjuåring fick det i början av juli. Han är ju väldigt pratbar och började klaga över att han hade ont i benet.
    Han hade dagen innan varit på intensivsimskola och åkt rullor hela dagen -så vi trodde först det var träningsvärk. Men dagen efter haltade han väldig, så fick tid hos VC. De skickade oss till ortopeden. Där röntgade de och hittade ingen förändring på höftleden, utan bara coxit (stavas det så). Ingen behandling mer än alvedon och vila. Tre dagar sendare hade det gått över. Vi fick en återbesökstid på ortopedakuten - där man konstaterade att det hade gått över och att det troligen kom från öroninflammationen han hade i maj. Jag hade en bra länk innan - men nu hittar jag inte den.

Svar på tråden Nån som kan det här med höftledsinfektioner eller har barn som drabbats???