• Alexa

vit toblerone????

Jag är så sugen så jag vete sjutton vad jag skall ta mig till..  Har letat i alla butiker här.. ICA, Willys och godisbutiker i mängder..

Vart kan jag hitta det?? Någon som vet??

• Svar på tråden vit toblerone????
  • Alexa

Inte någon som vet?? Önskar att jag kunde smyga mig in på Taxfree-shoppingen på Landvetter..

• Alexa

Det får bli Ullared nästa då.. Eller som sagt, fjäska mig in på Landvetter och köpa ett lager..
    Netto?? Finns det i Göteborg någonstans?? Det är nämligen där jag bor och inte i Sthlm..

Mamma i chocktillstånd..
  • Alexa
    aprilsill skrev 2008-08-03 07:56:45 följande:
    Har hört av min kompis att netto finns i gbg. Förmodligen centralt i närheten av Haga skulle jag gissa.
    DÅ blir det till att ta svängen förbi och leta idag.. För jag skulle kunna göra vad som helst för vit toblerone just nu..
    Mamma i chocktillstånd..
  • Alexa
    sofiefitness skrev 2008-08-03 08:13:53 följande:
    I värsta fall får du väl köpa en sån där box med blandade Toblerone (finns väl i de flesta affärer) och bara äta de vita! =)
    Jo, i sista uväg blir det så.. FÖr idag SKALL jag ha TOblerone..
    Mamma i chocktillstånd..
  • Alexa

Idag har jag letat igenom Rusta, ÖB, Netto, Coop och Willys utan resultat.. Köpte ett sånt där paket med flera olika småbitar i.. Där fanns det TRE vita.. Dom tog slut i ett nafs..

Mamma i chocktillstånd..
  • Alexa
    uvaluva skrev 2008-08-03 15:42:31 följande:
    brukar finnas i "riktiga" godis affärer, såna som har dyra praliner o choklad.
    Jag slutar inte leta.. Det är ett som är säkert..
    Mamma i chocktillstånd..
  • Alexa
    Frila2 skrev 2008-08-03 15:45:31 följande:
    Åh, stackars dig! Förra gången vi köpte ett sådant med olika småbitar var det asmycket vita, men det tyckte jag nog bara för att jag inte tycker om dem. Du känner ingen som jobbar på Landvetter då? Du får väl ta en liten tur med stena line idag, det kostar väl kanske 250 kr fram och tillbaka. Där finns det ju garanterat i taxfree
    Mmm.. Jag håller på att tala om för mannen att vi MÅSTE dit en sväng imon.. Kan ju vara kul för barnen att åka lite båt oxå?? Äta en mysig lunch och spendera lite pengar är ju aldrig fel..
  • Alexa
    Mollymajs skrev 2008-08-03 17:45:30 följande:
    Jag köpte felra påsar på netto för 3 veckor sen när de hade erbjudande. Har dock int esett det där innan utan tror bara de harde det hemma just då och tills det tar slut. Jag åt 2½ påse o nu mår ja illa av bara tanken på vit toblerone. Va det kan ändras från sjukt sug till äckel Måste va hormonerna
    Åååå vad avundsjuk jag blir...
    Mamma i chocktillstånd..
  • Alexa
    Trakka skrev 2008-08-03 17:49:53 följande:
    Jag köpte två påsar med små vita toblerone på Dollar Store för nån vecka sen. 30 kr kostade det.
    DOllar STore?? Finns det någon sån i Göteborg tro??
    Mamma i chocktillstånd..
  • Alexa
    idisb skrev 2008-08-07 13:26:40 följande:
    ikea brukar sälja dom( om ingen skrivit det) är mamma ledig men när jag jobbade hade vi dom från o till och i stmhl brukar dom finnas jämt
    VA?? IKEA?? Nu bara måste jag ju dit och kolla.. Tack tack!!
    Mamma i chocktillstånd..
  • Alexa

Ååååh.. Ingen fanns et på IKEA heller.. Bara någon konstig med frukt och nötter.. VILL HA VIT TOBLERONE NUUUUU!!!!

Mamma i chocktillstånd..
  • Alexa
    Anke skrev 2008-08-07 21:52:58 följande:
    Vit tobleronemousse 300 g vit toblerone 2 ägg3 dl vispgräddeHacka tobleronen och lägg ner i en skål, placera skålen över ett hett vattenbad, se till att badet inte kokar. Smält tobleronen, (2-3 minuter på 450w i micro) rör om lite då och då. Tag upp skålen och rör ner äggen, blanda väl och låt svalna något.Vispa grädden och vänd ner i tobleronemassan med varsam hand. Häll upp i en skål och ställ kallt i ca 3 timmar
    Lägg GENAST av och läska mig nu..
  • Alexa
    Zilvia skrev 2008-08-07 18:57:24 följande:
    Om jag vore du så skulle jag ringa den svenska återförsäljaren och berätta att du måste ha vit toblerone och behöver veta var du kan hitta det. Du är gravid och din kropp KRÄVER vit toblerone. Har du tur skickar de några gratis.

Ja, det kanske jag skulle försöka mig på.. Å låta lite sådär extra desperat.. Vilket jag iofs är vid detta laget..

Har nyss ätit upp en busk med inlagd smörgåsgurka.. Hur normalt är det?? *hahahaha*

• Alexa
    idisb skrev 2008-08-07 23:57:30 följande:
    kom på att oftast får vi in det nu efter hösten, men såg det här om ve
    Vad jobbar du med då????? Ingen som har lust att skicka hit lite??
  • Alexa
    Mizz Zunzhine skrev 2008-08-11 19:10:19 följande:
    Förra veckan sålde Ica maxi i mölndal vit toblerone påsar (bara vita)=)
    VAAA??? Å det säger du nu?? Måste dit fortast möjligt då..
Svar på tråden vit toblerone????