• Frila2

vit toblerone????

RonjaLi skrev 2008-08-03 11:53:48 följande:
    Såg vit toblerone på RUSTA sist jag var där.
    Ja, tänkte precis skriva samma.
  • Frila2
    Alexa skrev 2008-08-03 15:39:06 följande:
    Idag har jag letat igenom Rusta, ÖB, Netto, Coop och Willys utan resultat.. Köpte ett sånt där paket med flera olika småbitar i.. Där fanns det TRE vita.. Dom tog slut i ett nafs..
    Åh, stackars dig! Förra gången vi köpte ett sådant med olika småbitar var det asmycket vita, men det tyckte jag nog bara för att jag inte tycker om dem.
    Du känner ingen som jobbar på Landvetter då? Du får väl ta en liten tur med stena line idag, det kostar väl kanske 250 kr fram och tillbaka. Där finns det ju garanterat i taxfree
  • Frila2
    Alexa skrev 2008-08-03 17:25:50 följande:
    Mmm.. Jag håller på att tala om för mannen att vi MÅSTE dit en sväng imon.. Kan ju vara kul för barnen att åka lite båt oxå?? Äta en mysig lunch och spendera lite pengar är ju aldrig fel..
    Precis. De har ju helt ok mat och det är säkert kul för barnen. Sedan kan man ju alltid spendera lite pengar på enarmade banditer också
  • Frila2
    Anke skrev 2008-08-07 14:24:10 följande:
    jag använder den som fyllning i tårta, tobleronemousse. det är löjligt gott.
    Låter alldeles för gott och farligt. Recept tack
  • Frila2
    Anke skrev 2008-08-07 21:52:58 följande:
    Vit tobleronemousse 300 g vit toblerone 2 ägg3 dl vispgräddeHacka tobleronen och lägg ner i en skål, placera skålen över ett hett vattenbad, se till att badet inte kokar. Smält tobleronen, (2-3 minuter på 450w i micro) rör om lite då och då. Tag upp skålen och rör ner äggen, blanda väl och låt svalna något.Vispa grädden och vänd ner i tobleronemassan med varsam hand. Häll upp i en skål och ställ kallt i ca 3 timmar
    Tack så mycket.
Svar på tråden vit toblerone????