• malinkat

Pepcid duo mot halsbränna - står att man "ska undvika" när man är gravid?!?!

Någon som vet? Skriver de detta för att de inte vågar annat, eller kan det faktiskt ha en effekt på fostret?? Har sån fruktansvärd halsbränna, gavisconen hjälper inte, ville nu testa detta....

Någon som vet, och/eller har andra tips? Blir det för illa riskerar jag nämligen en helnatt utan sömn och sen ska jag orka med sonen ensam i morrn.....

• Svar på tråden Pepcid duo mot halsbränna - står att man "ska undvika" när man är gravid?!?!
  • Honey B

Jag äter Rennie och det fungerar bra tycker jag.

• RonjaLi

Enligt de läkare och personalen på apoteket jag pratat med så är det endast gaviscon och samarin man får ta när man är gravid.
    De lägger sig som en hinna över magsäcken och går inte ut i kroppen, så de påverkar inte barnet.

• Saza

Losec mups! Helt oslagbara

Wilma 051013, Lillebror i magen bf 080901
  • Qywez

Led som fasiken av halsbränna, och vanligtvis åt jag pepcid, men inte under någon graviditet.
    Under min sista graviditet så rekomenderade min bm mig "rennie".
    Tack o lov, önskar att jag visste om den sen innan, så mycket lidande jag skonat mig ifrån då .
    Så ät RENNIE, dom är faktiskt bra, och ett bättre alternativ om man är så kräsmagad som mig, och inte tål Gaviscon .

• Signatur

Jolisan: Då var de du pratade med oupplysta eller rent av okunniga.

Novalucol kan man ta (typ samma sak som Rennie) och Losec mups är också "godkända" vid gravidtet numer.

www.fass.se

• malinkat

Tack!

Ja, gaviscon tar jag, smakar äckel och jag tycker inte att de hjälper. Rennie har jag hört funkar kortsiktigt - men att de efterverkningstiden stöter upp ännu mer magsyra..?!? Men det är ju hörsägen.

Blir det riktigt illa tror jag att jag testar losec mups - så får pepciden ligga på hyllan i något år ;o)

Tack för tipsen!

• malinkat

Tack!

Ja, gaviscon tar jag, smakar äckel och jag tycker inte att de hjälper. Rennie har jag hört funkar kortsiktigt - men att de efterverkningstiden stöter upp ännu mer magsyra..?!? Men det är ju hörsägen.

Blir det riktigt illa tror jag att jag testar losec mups - så får pepciden ligga på hyllan i något år ;o)

Tack för tipsen!

• LHL

Novalucol är ju jättebra, och det står ingenting på dem om att man inte bör äta dem...

• snuttP

Losec mups va det som fungerad hos mig.

• caroline 1987

Jag har ätit Rennie hela graviditeten och det funkar kanon

Svar på tråden Pepcid duo mot halsbränna - står att man "ska undvika" när man är gravid?!?!