Huslån,swedbank,krav,ränta,rimligt ?
Hej ska till swedbank som runriken antyder för att prata om ett lån till villaköp..
köpeskilling 2 100 000 ,har ca 200 tusen som kommer täcka både pantbrev+lagfart och ligga som buffert för något oförutsett..
kommer i "värsta" fall ha ytterliggare 500 tusen fr en br-försäljning förhoppningsvis 100-150 till som plöjs in i köpet!
Så min undran blir tillslut vid ett lån på 1,6 räknar jag med att avtala bort topplån helt och ha amorteringsfritt 2 år för att sedan amortera av mer när sambon går av mammaledighet. detta borde inte vara några problem när tom swedbanks lånehandläggare på tel kunde gå med på det utan vidare..
Vill dock ha ett möte med banken för att pressa räntan då vi inte har pratat om den utan enbart fått ett lånelöfte.
Min sambo har swedbank för tillfället och har haft lån på sin br i ca 7år
Skött allt klanderfritt.
Jag har haft handelsbanken och räknar med att byta till swedbank om jag blir nöjd med lånets upplägg,är berädd att ta både hemförsäkring och ett helt nytt pensionspar för mej och sambo varje månad..
vad mer kan användas som argument? annat än jämföra banker vilket vi kommer göra men startar med swedbank
vad är en rimlig rörlig ränta att erhålla ?
någon med liknande storlek på lån som kan dela med sej av lite erfarenheter ?