• Anonym

Får ja?

Har fått svamp i underlivet!
    Är annars en lycklig gravid  i 6e veckan Får jag använda Pevaryl? Eller finns nåt annat som man ska använda, eller som e bättre?

• Svar på tråden Får ja?
  • Anonym

jag hadde svampifektioner ofta när jag väntade första dottern.jag använde pevaryl.Dom på apoteket sa att det är okej att använda det när man är gravid.Min dotter föddes frisk.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-08-03 09:51:14 följande:
    jag hadde svampifektioner ofta när jag väntade första dottern.jag använde pevaryl.Dom på apoteket sa att det är okej att använda det när man är gravid.Min dotter föddes frisk.
    Tack, har en tub hemma utan förpackning med bruksanvisning.....därav visste jag inte va som gäller för gravida. Ska använda den på en gång...de kliar som sjutton
  • Anonym

ja gör det. Man kan tom använta vagiatorerna när man är gravid.men det räcker nog med krämen tills vidare.

Anonym skrev 2008-08-03 09:54:23 följande:
    Tack, har en tub hemma utan förpackning med bruksanvisning.....därav visste jag inte va som gäller för gravida. Ska använda den på en gång...de kliar som sjutton
  • Anonym (usch)

Jag fick svamp flera gånger i början av min graviditet. Körde med pevarylsalvan men den hjälpte inte så jag fick prova canesten istället (tror jag den hette). Hade svamp till å från i en månad till slut frågar barnmorskan om jag har använt vagitorierna som finns med, Nejs varar jag för det trodde jag ju att man inte fick. Då svara hon att svampen kommer ju inifrån så jag måste använda dem. Men du kanske bara har ytlig svamp då behöver man inte stoppa upp nåt *S* Lycka till iaf med både svampen och graviditeten!

• Anonym (inte kräm)

Man ska inte använda krämen när man är gravid, de rekomenderar bara vagitorier. Min BM föredrog den andra sorten (börjar på C, kommer inte ihåg vad den heter) framför Pevaryl.

• Xay1de

Anonym (inte kräm) skrev 2008-08-03 19:54:27 följande:

Man ska inte använda krämen när man är gravid, de rekomenderar bara vagitorier. Min BM föredrog den andra sorten (börjar på C, kommer inte ihåg vad den heter) framför Pevaryl.
    Min BM sa åt mig att köpa en hel kur med Pevaryl när jag var gravid och hade svamp. Den inkluderar vagitorier
  • Anonym (inte kräm)

Mmm jag går bara på vad min BM sa och vad som också stod i bipackssedeln = att man inte ska använda krämen. Jag köpte en kur som inte innehöll kräm.

• Anonym

Har använt både vagiatorer och kräm vid graviditet. Hörde på apoteket vad som gällde vid grav och det gick bra sa dom!! Bebisen lever för fullt så det gick bra!!

Svar på tråden Får ja?