• Anonym

Får ja?

Har fått svamp i underlivet!
    Är annars en lycklig gravid  i 6e veckan Får jag använda Pevaryl? Eller finns nåt annat som man ska använda, eller som e bättre?

• Svar på tråden Får ja?
  • Anonym

jag hadde svampifektioner ofta när jag väntade första dottern.jag använde pevaryl.Dom på apoteket sa att det är okej att använda det när man är gravid.Min dotter föddes frisk.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-08-03 09:51:14 följande:
    jag hadde svampifektioner ofta när jag väntade första dottern.jag använde pevaryl.Dom på apoteket sa att det är okej att använda det när man är gravid.Min dotter föddes frisk.
    Tack, har en tub hemma utan förpackning med bruksanvisning.....därav visste jag inte va som gäller för gravida. Ska använda den på en gång...de kliar som sjutton
  • Anonym

ja gör det. Man kan tom använta vagiatorerna när man är gravid.men det räcker nog med krämen tills vidare.

Anonym skrev 2008-08-03 09:54:23 följande:
    Tack, har en tub hemma utan förpackning med bruksanvisning.....därav visste jag inte va som gäller för gravida. Ska använda den på en gång...de kliar som sjutton
  • Anonym

Har använt både vagiatorer och kräm vid graviditet. Hörde på apoteket vad som gällde vid grav och det gick bra sa dom!! Bebisen lever för fullt så det gick bra!!

Svar på tråden Får ja?