Dålig andedräkt hos hund
Är det någon som har något bra tips om vad man kan göra åt dålig andedräkt hos en hund? Vegas luktar verkligen apa ur munnen och har gjort det ett tag
Är det någon som har något bra tips om vad man kan göra åt dålig andedräkt hos en hund? Vegas luktar verkligen apa ur munnen och har gjort det ett tag
Har ni varit hos veterinär och kollat hans tänder? Det brukar lukta när hundar har tandsten.
Ja, jag tror tyvärr att hon har en del tandsten. Men kan man göra något åt det själv, mer för att lindra? Tänker på ge henne någon speciell sorts ben eller så? Vetrinären måste väl söva hunden om han ska kunna ta bort den (och det funkar inte)?
Kan tyvärr inte svara på mer ingående frågor då jag inte har hund själv. Min bror med sambo har hund därför visste jag det med tandstenen men inte mer ingående.
Hoppas någon annan har svar att ge dig.
det finns även en halsinfektion som gör att dom luktar illa det kan dom behandlas för men sen räcker det med att dom nosar någon annan hund i baken eller äter nåt ute så är det likadant igen, har en bulle med taskig andrdräkt ibland för han äter det mesta men uppfödaren tipsade om vitkål och vi testade det inte nog med att han älskar det utan han blir oxå av med sin urusla andedräkt värt att testa annars finns det ben mot just tandsten
Hm, vitkål? Kanske kan vara värt att testa, men hur blir hunden i magen av det?
Min mammas gamla hund hade alltid såna där tuggben/tuggringar (som går att köpta på ica bland annat) i mängder. Detta gjorde att han aldrig fick problem med tandsten och hade relativt "trevlig" andredräkt...iaf för att vara hund :) Så det kan ju vara ett tips att tänka på. Vet dock inte om det hjälper om hunden redan har tandsten.
Vår hund hade tandinflamation! Plus så tog de bort tandsten. Åk till vet.
Man behöver inte söva hunden för att ta bort tandsten. Boka tid hos vet.
Ok, får höra med veterinären om de behöver söva. Då går det inte, eftersom hon höll på att dö förra gången de sövde henne (utan vårt medgivande...).