• vestermark

Tippex på ägarbyteslappen?

Har ett litet problem....
    Måste skynda mej att sälja bilen nu i början av veckan, skulle just lägga ut en annons. Men så såg jag att på lappen för ägarbyte så är det kladdat lite. Vi var på väg att göra ägarbyte och ställa av en gång, men så blev det inte av. Det är skrivet i rutan för datum, och klottrat över så det går inte skriva nåt där.
    Har inte tid att beställa och vänta på en ny lapp!
    Kan man ta tippex över bara? Fungerar det?

• Svar på tråden Tippex på ägarbyteslappen?
  • Me o Mike

hmm jag skulle bli fundersam om jag köpte en bil och det såg ut så.. Men testa.. Det är ju ändå vägvärket som ska ha ägarbytepappret och dom ser ju att allt är ok med namn och ägare..

• Me o Mike

Men du har nog tid iaf.. Det är INTE lätt att bli av med bil nu! Beroende på vad för bil du säljer så klart!

• Maria40

Beställ nya ägarbytespapper - ifall försäljningen inte sker direkt så hinner ni få dem.
    Jag skulle dra öronen åt mig ifall jag var köparen och pappret var kladdat på. Förmodligen skulle jag säga att jag vill ha bilen men väntar de få dagar det tar innan nya papper kommer.

• vestermark

Varför skulle man dra öronen åt sej? Så tänkte jag aldrig på saken. Det var bara så att vi tänkte göra ägarbyte inom familjen, men ångrade oss. Hade då hunnit fylla i år och månad, av nån anledning...
    Tänkte mest om det var ok med vägverket? Antar att lapparna avläses maskinellt så det borde ju inte vara nåt problem så länge det går att läsa.

Men jag kanske ringer och beställer ny lapp ändå, kan ju som sagt ta några dagar innan nån köper bilen..

• Me o Mike
    vestermark skrev 2008-08-03 17:20:27 följande:
    Varför skulle man dra öronen åt sej? Så tänkte jag aldrig på saken. Det var bara så att vi tänkte göra ägarbyte inom familjen, men ångrade oss. Hade då hunnit fylla i år och månad, av nån anledning... Tänkte mest om det var ok med vägverket? Antar att lapparna avläses maskinellt så det borde ju inte vara nåt problem så länge det går att läsa.Men jag kanske ringer och beställer ny lapp ändå, kan ju som sagt ta några dagar innan nån köper bilen..
    Ja vägverket spelar det nog ingen roll..
Svar på tråden Tippex på ägarbyteslappen?