• Anonym (stella)

Hormonspiral - blödning efter sex

Satte in en hormonspiral i mars och de första två månaderna innebar blödning nästan varje dag. Lugnade sig men fortfarande får jag en liten blödning (mer en blodblandad seg flytning) efter sex. Jag behöver inte ens ha haft samlag utan det räcker med en klitorisorgasm eller ibland bara en rejäl upphetsning för att det ska komma.

Nån som känner igen sig och ska det verkligen va så här??

• Svar på tråden Hormonspiral - blödning efter sex
  • Anonym (likadant)

Hej. Jag har en hormonspiral inne nu, och den har suttit där i snart 3 år. Nu blöder jag nästan alltid efter det att jag har haft sex eller en orgasm, nu har jag blött i nästan en vecka, det har aldrig hänt tidigare, så jag vet inte om det är dags att kolla upp saken, eller om det är helt ok fast det är såhär,.

• Anonym

Så har jag oxå varje gång jag har haft sex så blöder jag, mne bara precis efteråt det slutar ganska omgående. Jag har ingen aning om vad det kan vara, men tippar på känsliga slemhinnor av spiralen. Det konstiga är att det började för ca ett år sen o jag har haft spiralen i snart fem.

• amonii

JAg har just tagit ut min hormonspiral.. och jag var blödningsfri 1 vecka sammanlagt - av 4 månader. Å när jag Var blödningsfri och hade sex, började jag blöda direkt.

Var på undersökningar och etsade livmodertappen, hjälpte några timmar - sen började blödningen om igen.

Läkaren hade denna teori: Eftersom jag haft cellförändringar och opererat bort en bit av tappen - så är den väldigt känslig. & eftersom trådarna hänger ut hela tiden, och man har sex, så "nöter" de mot den känsliga tappen. Därför blöder jag efter sex!
    Men egentligen blödde jag bara av att röra mig.. alldeles för känslig tapp. Nej, för mig blir det aldrig mer spiral!

Svar på tråden Hormonspiral - blödning efter sex