• Blue Bear

Hur beter sig ett barn som har ont eller magknip?

Hur betedde sig era barn när de hade ont eller magknip?
    Skrek mkt viss tid på dagen? Skrek otröstligt? Kunde de skrika jätte mkt för att sedan tystna nån minut om de händer något "roligt" och sedan skrika igen 2 min efteråt??

Jagförsöker lista ut vaför min lilla kille skrike så mkt visa dagar.. oftast när han e trött... 

Hjälp!

Pojke född 080626 - alldeles underbar!
  • Svar på tråden Hur beter sig ett barn som har ont eller magknip?
  • snappi81

Om han skriker mycket när han är trött så beror det nog på att han är just trött, han behöver kanske lite extra hjälp att varva ner.. Min har aldrig somnat pladask själv bara för att han är trött, och ofta kan man avleda honom med nåt annat en stund men sen börjar det om.

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • JohannaL

har de ont i magen märker man det, om de tex drar upp benen väldigt mycket när de skriker e det ett tecken. om det hjälper helt eller delvis att hålla uppe hans ben (hålla in dem med knäna mot deras mage så som de ligger i magen). Eller det hjälper att bära honom på liggandes på mage på armen med en knyten näve under haans mage, så e det också ett tecken, om han e otrötslig o skriker till ordentligt till o från.

E det kolik ska de ju skrika ett antal timmar per dag oftast samma timmar varje dag, han kan ju dock ha ont i magen rots att det inte e kolik, bär sjal sittandes budda funkade för vår dotter också ibland när hon hade ont i magen..

• snillis

Just magont brukar ju märkas genom att de drar upp benen mot magen, som att det krampar i magen.

Men annars är det ju vanligt att små bebisar har en skrikperiod på kvällen utan någon synbar anledning. Då är det bara att bära bära bära så brukar det gå över.
  • Blue Bear

Det kommer både morgon, dag och kväll då han skriker för att han e trött.. Att han drar upp bena mot magen har jag inte märkt, han kan sprattla med ena eller båda benen.. så jag vet inte om det e magen eller ej..

Brukar barn med magont lugna sig om man bär dom? Min kille hatar de, bli iblnd lugnare men oftast blr han ännu värre..

Det enda som funkar är att gunga på pilatesbollen..

• Blue Bear

Han får Minifom och Semper magdroppar sen 3 v tillbaka,,.

• Blue Bear

fler?????????

• JohannaL

tycker man brukar märka om de drar upp benen,,, och jag ve inte om det allmänt e så att barnen blir lugnare av att bli burna mina har blivit det iallafall,, helst om de har benen updragna då också..

att han e  gnällig hänger inte ihop med nått annat, äter han sig nöjd tex?

Svar på tråden Hur beter sig ett barn som har ont eller magknip?