• kokoskärlek med bubblor

En hel 180-madrassbotten? Inte två 90..

Helt förvirrad i sängdjungeln..
    Om man vill ha en 180-säng - måste man köpa två 90-sängar och sätta ihop då; eller finns det 180-madrasser (alltså själva madrassbotten..)?
    Hittar inte 180-madrassbottnar nånstans när jag kollar runt på nätet..

• Svar på tråden En hel 180-madrassbotten? Inte två 90..
  • S N A F U

Det finns säkert, men det är inte så praktiskt, dels för att de är svåra att transportera och dels för att man sover bättre i en "egen" säng, i en hel 180-säng kommer du känna varje rörelse din partner gör under natten. Det vanliga är nog att man har två 90-sängar och en 180-bäddmadrass.

Go east, tell me when you get there!
  • MammaJensen83

Precis som S N A F U säger så är det mest praktiskt med 2 st 90 madrasser.

Vi ska köpa nya sängar till hösten och ska då köpa utan sängstomme och jag ska göra en egen sänggavel. Så jag hittade något bra på IKEA där man kan sätta ihop sängarna så de inte åker isär. :D

• Månmamma

Jag har 2 st 90:s sängar men har införskaffat en 180:s bäddmadrass...bara sååååå härligt

• Joonas

Om du köper en kontinentalsäng får du två reårbottnar och en sor resårmadrass. Sedan ovanpå det en stor bäddmadrass. 

Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart!
  • SE10

Tempur har hela 180cm madrasser, dock är ju inte dessa resårmadrasser utan skumgummi.

• gubealol

Så har vi med då vi har olika sängar jag och min man, men en stor bäddmadrass.

Månmamma skrev 2008-08-04 05:01:15 följande:
    Jag har 2 st 90:s sängar men har införskaffat en 180:s bäddmadrass...bara sååååå härligt
  • S N A F U
    Joonas skrev 2008-08-04 06:46:50 följande:
    Om du köper en kontinentalsäng får du två reårbottnar och en sor resårmadrass. Sedan ovanpå det en stor bäddmadrass. 
    Det är inte så säkert, vi har en 180 kontinental, men den består av 2 x 2 90 cm resårmadrasser och en 180 bäddmadrass.
    Go east, tell me when you get there!
  • loveelin

Vi har två stycken 90 cm resårmadrasser och en 180 cm bred bäddmadrass över så slipper man mellanrum mellan madrasserna. Det finns dock 180 cm resårmadrasser också men det är ju inte säkert att man vill ha samma mjukhet på sin madrass...

• k girl

Vår kontinentalsäng är som SNAFUS, men det är kassetter som sätts in i ett fodral och därför blir det ungefär som en stor resårmadrass. Den är för övrigt ljuvlig och vi älskar den. Perfekt för att ligga och mysa tillsammans i.

• Sallisen

Vi ville köpa en 180 cm bred madrass från IKEA men de avrådde. Vi är olika i kroppsformen och då behöver man ju olika madrasser. Däremot ville vi ha samma bäddmadrass och då sa han att köp en 180 cm bred bäddmadrass i stället så slipper ni glipan i mitten, så det gjorde vi!

Svar på tråden En hel 180-madrassbotten? Inte två 90..