• kokoskärlek med bubblor

En hel 180-madrassbotten? Inte två 90..

Helt förvirrad i sängdjungeln..
    Om man vill ha en 180-säng - måste man köpa två 90-sängar och sätta ihop då; eller finns det 180-madrasser (alltså själva madrassbotten..)?
    Hittar inte 180-madrassbottnar nånstans när jag kollar runt på nätet..

• Svar på tråden En hel 180-madrassbotten? Inte två 90..
  • snillis

Vi har två 90 cm resårbottnar men en tjockare 180 cm bäddmadrass ovanpå plus att vi har som två hållare som håller ihop 90-sängarna. Det funkar superbra!

• sommarblomma1

Jag köpte två 90 på Ikea och sedan köpte jag deras bäddmadrass som är 180 och lade över så att jag kan ha lakan anpassade för 180 säng. Och såsom Sallisen säger så slipper man glipan i mitten. Jag är helnöjd!

~*~♥~*~ v.42 ~*~♥~*~ BF 23 juli 2008
  • Joonas
    S N A F U skrev 2008-08-04 08:37:33 följande:
    Det är inte så säkert, vi har en 180 kontinental, men den består av 2 x 2 90 cm resårmadrasser och en 180 bäddmadrass.
    Ja, självklart! så måste det ju också kunna vara. Tänkte inte på det! Man kan få en stor resårmadrass med olika "mjukhet" på de två sidorna. Beror ju förstås på vilket märke man köper.
    Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart!
  • S N A F U
    Joonas skrev 2008-08-04 09:23:20 följande:
    Ja, självklart! så måste det ju också kunna vara. Tänkte inte på det! Man kan få en stor resårmadrass med olika "mjukhet" på de två sidorna. Beror ju förstås på vilket märke man köper.
    Vi har två 90-madrasser underst, sen har vi två 90-madrasser ovanpå (med en fast och en mjuk sida), och på toppen en 180-bäddmadrass (med en sommar- och en vintersida).
    Go east, tell me when you get there!
  • Virriga Vera
    Joonas skrev 2008-08-04 06:46:50 följande:
    Om du köper en kontinentalsäng får du två reårbottnar och en sor resårmadrass. Sedan ovanpå det en stor bäddmadrass. 
    Nej, du får faktiskt 2 resårmadrasser som ligger i ett madrassskydd, men ovanpå detta har du en hel 180 bäddmadrass.
  • S N A F U
    Virriga Vera skrev 2008-08-04 09:49:22 följande:
    Nej, du får faktiskt 2 resårmadrasser som ligger i ett madrassskydd, men ovanpå detta har du en hel 180 bäddmadrass.
    Se inlägg nr.7
    Go east, tell me when you get there!
  • fie m melwin

vi har en koninetal säng som består av två 90 delar undest sen två 90 delar i ett madrass skydd då de ser ut som en hel 180 och sen en 7 cm tjock bäddmadrass i latex. Funka kanon och e så skön.. Jag hade ALDIG velat ha en hel säng. eller vi hade aldrig fått upp en hel säng i vårt sovrum :)

• Norea

vi hade en hel säng först. inte bra alls. sen köpte vi två nittio sängar men en stor bäddmadrass. detta ångrar jag idag men sängen var så jäkla dyr så jag vill inte byta. jag hade heller velat ha två bäddmadrasser också. jag vaknar varje gång sambon flyttar sig på sin sida, trots att det är två sängar. men rörelserna drar i hela bäddmadrassen....

• kokoskärlek med bubblor

Tackar för alla era svar!

Kanske bättre med två 90 då..låter ju logiskt det ni skriver

• MammaJensen83

Det har jag idag och det funkar jätte bra! Men det är snart 7 år sen jag köpte min säng så det är dax för en ny!

Joonas skrev 2008-08-04 06:46:50 följande:
    Om du köper en kontinentalsäng får du två reårbottnar och en sor resårmadrass. Sedan ovanpå det en stor bäddmadrass. 
  • Aurora Borealis

160 cm hel säng finns på JYSK, men de tenderar att bli som en hängmatta efter ett tag. Det är bättre med 2 sängar. Det är väldigt otympligt att flytta en sån stor.

• Elli47

Det är mycket enklare att ha två 90-madrasser, det är ju tungt ändå att lyfta dem! Vi har två 90 och sen har vi en tjock bäddmadrass som är 180 cm. Helt perfekt! Och dessutom enbart lakan med resår i kanterna!

Svar på tråden En hel 180-madrassbotten? Inte två 90..