• Hope2008

Hello Kitty-saker?

Min dotter är tokig i Hello Kitty-saker och jag funderar nu på att inreda hennes rum med lite sådana "prylar". Hon närmar sig 5 år och vill helst av allt ha ett (som hon säger) "flickrum" och jag tänkte då att just Hello Kitty kunde vara ett tema.

Jag söker tips och idéer kring var man hittar inredningsprylar med Kitty på!!

Alla idéer mottages tacksamt!

• Svar på tråden Hello Kitty-saker?
  • nexie

Kanske kan göra en väggmålning med Kitty huvudet på ? Om du tycker sånt är kul ?! Om man lånar/har en overhead så blir det ju hyfsat lätt....

• Randig tjej

Lagerhaus har en del ibland...

• Hope2008

Tack för idéerna. Ska kolla Lagerhaus!

Funderade på väggmålning också, men i nuläget har hon en ganska "grov" strukturtapet på sitt rum (tapetserar inte om förrän hon blivit lite äldre) och jag är rädd att bilden blir lite ojämn på en sådan tapet. Annars är det väldigt läckert!

Hon har tre vita väggar och en mörkröd fondvägg (jag vägrar rosa... även om hon önskar det) och jag tyckte därför att Kitty-saker funkar eftersom de ofta kombinerar rött och rosa.

Fler tips gärna!!

• Randig tjej

Du kan ju köpa tavelduk och måla egna kittytavlor. Det blir ju lite som väggmålningar men man kan ta bort dem om man tröttnar...

• Hope2008

Någon som sett sängkläder med detta motiv? Tavlor?

• Oneleg Jämtland
    Hope2008 skrev 2008-08-06 09:33:33 följande:
    Någon som sett sängkläder med detta motiv? Tavlor?
    Sängkläder såg jag på Jysk kommer jag ihåg.
    När allt du har är en hammare, ser alla problem ut som en spik!
  • Thursday

Finns en butik i Göteborg som har massor av Hello Kitty-saker i skyltfönstret i alla fall. Ligger på S. Larmgatan om jag inte helt missminner mig, men jag kommer inte ihåg vad affären heter.

• Jica

på tradera har jag sett hello kitty påslakan...

• Champis

Min doter älskar också Hello Kitty. Jag har köpt en del ganska små billiga Hello Kitty saker. Det är säket som allt annat att de tröttnar om cirka ett år när modet växlar. Så jag lägger inte ner en förmögenhet på ett tillfälligt mode. Visst ska hon få lite saker och som enkelt kan bytas ut när hon tröttnar.

Bedset har jag inte hittat. Ska kolla på jysk!

• Freiya
    Thursday skrev 2008-08-06 10:15:03 följande:
    Finns en butik i Göteborg som har massor av Hello Kitty-saker i skyltfönstret i alla fall. Ligger på S. Larmgatan om jag inte helt missminner mig, men jag kommer inte ihåg vad affären heter.
    Okey heter den.
    men den ska stänga nu hörde jag. det går inte runt längre eftersom alla affärer börjat sälja hello kitty nu.

hemtex har påslakan. finns en massa på tradera. sen kan du kolla på sanrio.com vad som finns. men det vet jag inte om det går att beställa och så därifrån.

rött på väggen går ju också. hello kitty-färgerna brukar ju vara rött eller rosa. fast sen mer klarröd och inte mörk.
    Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Hope2008

Så här blir det i det nya Hello Kitty-rummet:

Sängkläder från Hemtex
    Pärmar, pennfodral och anteckningsblock från Maxi (ja, ni läste rätt!)
    Tavlor fixar jag själv (har ramar och kommer att sätta in bilder från en pysselbok jag hittade)
    Hittade också lite klistermärken som jag kan sätta ex på pennställ osv.

Hon har i dagsläget tre vita väggar och en röd fondvägg, stor röd rund matta och röda panelgardiner. Både krukor och några andra småsaker har stora röda hjärtan på sig (vilket också funkar bra med Hello Kitty-temat) så där behövs inga ändringar. Hon har också en "hjärtkudde" från Ikea (ni vet den där med armar som man kan krama).

Vad tror ni? Blir det ett flickrum nu (som hon så gärna önskar sig)?

Svar på tråden Hello Kitty-saker?