Inlägg från: Hope2008 |Visa alla inlägg
  • Hope2008

Hello Kitty-saker?

Min dotter är tokig i Hello Kitty-saker och jag funderar nu på att inreda hennes rum med lite sådana "prylar". Hon närmar sig 5 år och vill helst av allt ha ett (som hon säger) "flickrum" och jag tänkte då att just Hello Kitty kunde vara ett tema.

Jag söker tips och idéer kring var man hittar inredningsprylar med Kitty på!!

Alla idéer mottages tacksamt!

• Svar på tråden Hello Kitty-saker?
  • Hope2008

Tack för idéerna. Ska kolla Lagerhaus!

Funderade på väggmålning också, men i nuläget har hon en ganska "grov" strukturtapet på sitt rum (tapetserar inte om förrän hon blivit lite äldre) och jag är rädd att bilden blir lite ojämn på en sådan tapet. Annars är det väldigt läckert!

Hon har tre vita väggar och en mörkröd fondvägg (jag vägrar rosa... även om hon önskar det) och jag tyckte därför att Kitty-saker funkar eftersom de ofta kombinerar rött och rosa.

Fler tips gärna!!

• Hope2008

Någon som sett sängkläder med detta motiv? Tavlor?

• Hope2008

Så här blir det i det nya Hello Kitty-rummet:

Sängkläder från Hemtex
    Pärmar, pennfodral och anteckningsblock från Maxi (ja, ni läste rätt!)
    Tavlor fixar jag själv (har ramar och kommer att sätta in bilder från en pysselbok jag hittade)
    Hittade också lite klistermärken som jag kan sätta ex på pennställ osv.

Hon har i dagsläget tre vita väggar och en röd fondvägg, stor röd rund matta och röda panelgardiner. Både krukor och några andra småsaker har stora röda hjärtan på sig (vilket också funkar bra med Hello Kitty-temat) så där behövs inga ändringar. Hon har också en "hjärtkudde" från Ikea (ni vet den där med armar som man kan krama).

Vad tror ni? Blir det ett flickrum nu (som hon så gärna önskar sig)?

Svar på tråden Hello Kitty-saker?