• Anonym

Jag o min son i en 1a på 28 kvm i sthlm???!!! Va tycker ni?

Min sambo har lämnat mig, jag klarar inte av att bo kvar i våran lilla stad, för mycket tjafs o doningar.
    Funderar på att prova lyckan i stockholm, jag har alltid velat bo där, vet inte varför men men.

Nu har jag iaf blivit erbjuden min syrras sambos gamla lägenhet då dom nu har köpt en ny större i förorten. Den e alltså på 28 kvm, kokvrå, liten toa. Men mitt i city, 10 minuter från sergeles torg. Jag har även blivit erbjuden jobb hos honom.

Jag känner ingen i sthlm utom min syrra o hennes kille,
    känner bara att möjligheterna är fler/större där.
    Jag har inget jobb här, men ska jag o min son som snart e 1 år få plats i en 1a på 28 kvm???

• Svar på tråden Jag o min son i en 1a på 28 kvm i sthlm???!!! Va tycker ni?
  • Kakan Mascha

Ja det får ni! Vill man så går det!!!
    Blir säkert svårt i början, men med smarta lösningar och mycket utomhus vistelser för lek etc, så går det säkert!!!

Lycka till! Ta steget!!

• agua

De blir trångt men de går.

Försök använda väggytorna så mkt som möjligt tex skaffa väggtv, många hyllor, förvaringslådor att ha på hyllorna och under sängen. Skaffa litet köksbord som tex barbord eller 2 pers bord.

• Saadie

Finns det hjärterum finns det stjärterum.

Du får prova på lite compact-living. Ha inte så mycket saker, smarta förvaringar mm

Det är JÄTTEVIKTIGT att lägenheten inte blir överbelamrad och att sonen har plats att leka.

Och så får ni gå till parker mycket så att han får lite plats att springa. Sen kanske du kan byta den lägenheten mot en större som inte ligger lika centralt?

• Roger Kynard

Ta chansen. Det är en engångschans med lägenhet och jobb fixat. Lycka till i storstan :o)

• två blir 3

Absolut så får ni plats!
    Sen en lägenhet mitt i stan finns det ju ett visst värde i också. (hyreslght?) så då kan ni säkert byta till er en större lght när ni vet om ni trivs i stockholm!

Lycka till med allt!

• Flickan Gud Glömde

Absolut. Du kan ju sen söka annat om du känner att det blir för trångt.

Använd google.se
  • vilde adrians mamma

Det kommer ni klara, man får planera utrymmet. Vi bor två vuxna, ett barn och en katt i en etta på 33 kvadrat i stockholm. Ibland känns det trångt, men för det mesta är det mysigt. Lycka till!

• Atjo

Behöver du ens fråga en sådan sak?! Åk, människa, det ordnar sig alltid och det är ju inte sagt att du måste bo i den lilla ettan för evigt, eller hur.

• Anonym

Kul att så många e positiva till att flytta o bo pyttigt. Det går väl som sagt om man bara vill, känns bara lite märkligt då vi bott så stort innan.

• Anonym

puffar på lite till så här mitt i natta

• små fötter

Absolut! Det kommer ni att klara galant! Jag önskar dig och din son all lycka!

Fideli och Lily kom 25/4 -08
  • MariaOMarkus

Tycker absolut du ska ta chansen att flytta =) som du säger de finns mer möjligheter här och vill du htta större lägenheten sen så är de bara och leta + att du har jobb så kommer de blir lättare att hitta störe bostad när du tröttnat på 1an =)

lycka till

• Anonym (: ))

Det går absolut jättebra! Bodde i tillfälligt i en etta på 32 kvm med TVÅ små barn (en nyfödd & en på 1½ år) och tycker det gick jättebra. Var nästan skönare och bo litet, behövde inte ha så mycket saker och hade alltid koll på vad mitt busfrö gjorde

Svar på tråden Jag o min son i en 1a på 28 kvm i sthlm???!!! Va tycker ni?