• S  S

Ia´s Stockholms morsor babblar vidare

Hej på Er.

Tack Ia för inbjudan.

Hoppas att jag ska kunna leva upp till förväntan med friskt blod

Får återkomma med en presentation av mig och Freja senare för nu håller hon på att riva stället

/ Ss

• S  S

Då ska jag försöka att berätta lite om vem jag är dådå.

35 år gift med en 37 åring
    Bor på Söder nära Vitabergsparken, underbart.
    Vi trängs i en 1,5 som är väldigt bra planerad. Stormtrivs här.

Kommer att vara hemma med F tills hon börjar på dagis. Vilket förhoppningsvis blir i januari vi har ställt henne i kö på ett dagis vid Nytorget och nu var det visst 1 års väntetid. Tur att jag kan vara hemma så länge.

Är en avdankad it-konsult som sprang in i väggen för x antal år sedan. Har varit sjukskriven sedan dess och arbetstränade innan F föddes.

På dagarna försöker jag att roa F vilket är en utmaning. Längtar tills öppna förskolan startar igen så vi kan gå dit och hon får träffa andra barn och leka med.

Nu ska jag ta och runda av så att det inte blir en roman för er att läsa och ni slänger ut mig illa kvickt

• S  S

Tack jentha

Vilken tur du hade med regnet idag. Jag lyckades pricka in det precis när jag och F skulle ut

Om ni vill kan ni kalla mig för Ss enklare att skriva

Passar på att grattulera er som är gravida
    Vi skulle ha fått i december men jag fick mf dagarna innan F fyllde 1. Vet inte när vi ska prova igen.

• S  S

*Bomber och granater* här smäller det så billarmen tjuter. Riktigt 080808 firande.

• S  S

Tack för välkomnandet

Jentha: Vilken söt Folke som dansar, snurra kan han. Säger som Ia vilket lagarbete ni var på Ikea. Väldigt impad av att ni hann klart all. Och med magen i vädret!
    Lycka till på ul.

Svalan: Roligt med skansen. Vi var där på 1:a maj men Freja var nog för liten då.

Ia: Då vet du hur jag har det har varit hemma sedan 2001 arbetstränat till och från sen 2003.
    Knaprar piller jag med
    ÅÅÅ vad härligt med SATS. Tränade Body Combat tidigare är helt galen i det så roligt.

Idag åker vi till svägerskans land men jag tittar nog in när abstinensen slår till

Har jag glömt att kommentera något så är det inte avsikligt.

Som ni nog märkt är jag ingen hejjare på stavning och jag är ingen person som skriver ett nytt inlägg för att rätta felen Hoppas att ni står ut med det

Ha en toppen dag och vecka. Ni verkar vara toppen tjejjer och jag är jätte glad för att jag får leka med er

• S  S

Hallå på er.

Skyndar mig att slänga iväg ett inlägg innan Fl slänger ut mig

Har haft problem att komma in flera dagar

Spännande med inskolningar. Vi har ställt F i kö till Januari men det var ett års väntetid till de vi helst vill ha så vi får hoppas att någon flyttar

Idag har vi lekt i Vitabergsparken. F träffade en kille som hon lekte med
    I morgon ska vi nog gå till öf på Duvnäsgränd ska bli spännande vi har inte varit där tidigare.

• S  S

Det bidde inge öf F var så trött så hon sover nu. Det får bli nästa vecka istället

Miss lyckad: Vad jobbigt för er håller tummen för att det går bättre idag.

Ia: Hur ser man vilken köplats man har Ang parker kan jag bara svara för Humlegården och några här på söder. Var i hunlan i tisdags på em och där var det jätte mkt folk. Medans här på söder i Vitabergsparken, Nytorgsparken och Stora Blecktornsparken brukar det vara *lagom*.

Svalan: Grattis i efterskott.

Irmis: Lycka till på jobbet idag

Så ni har Facebook, det har jag med om någon vill bli min kompis så kan jag inboxa min mail...

Idag kommer Frejas mormor och morfar hit det ska bli så mysigt.

• S  S

Tack Ia som bäst hade vi plasering nr 19 på vårt tredje alternativ. På vårt andra var vi på plats nr 69 poppulärt dagis

Hälsningar Ss

• S  S

Ia: vilken dramatik. Skönt att allt gick bra och att han vågade gå tillbaka till skolan. Skandal att läraren inte tagit barnen på allvar när de berättade hur det låg till tidigare. Hoppas verkligen att de tar tag i saken nu!

Kråkan: Det verkar ju inte riktigt seriöst tycker jag att ha två stycken som inte har haft hand om någon inskolning tidigare. Hoppas att det går bra iaf. Ni kanske får göra en längre inskolning än vanligt för att barnen skall få det bra?

Vad händer i helgen annars?

Tror att Freja håller på att få fler tänder eller så är hon på väg att bli sjuk. För hon gråter och är jätte skinkig. Verkar som om hela världen ska gå under bara för att hon inte får leka med telefonen eller dyligt. Hon brukar inte gråta annars så vi har blivit tagna på sängen några gånger

Är det någon mer än jag som inte jobbar och är hemma utan inskolning på dagis?

Trevlig helg på er.

• S  S

jentha: Å vad sött, jo nog bleknar allt när man får ett sådant ömhetsbevis
    Freja har börjat med att sova i sin säng vaknar efter några timmar då vill hon sova hos oss. Sen vaknar hon igen och då ska hon ner i sin säng igen blir inte klok på henne Maken han sover så tungt så han märker ingenting

Igår var vi i Sickla, hämtade ut en pyjamas från Name it som vi ska prova. Har rabattkupenger dit om någon vill ha.
    Jag fick äntligen ett par jeans som passar

Idag gick maken ut med F vid 7 för hon var så PIGG de hade varit runt här på söder, Gamla stan samt en vända till Hötorget kom hem vid 10.30 F sover nu i vagnen och maken i sängen.

Idag vet jag inte vad vi ska göra, städa kanske borde tvätta lite men har ingen lusst

• S  S

Irmis: Champagne är aldrig fel, låter som du hade en trevlig kväll. Hoppas att A blir frisk fort.

• S  S

Nu har jag bytt signatur som ni ser SS var redan upptaget så jag slängde dit 2 mellanslag

Veckomenyer vad duktiga ni är. Tål att tänkas på. Ska nog göra det när vi köpt frys...

Miss lyckad: Hoppas du hittar något jobb.

Idag var vi på på ÖF på Duvnäsgränd. Det var toppen där, ska gå dit på onsdag igen.
    Senare i dag kommer Frejas gudmor. Ska *lura* med henne till Lidl tror jag för blöj och välling inköp.

I morgon ska vi åka till Arninge med mor och far då skajag passa på att kolla efter inneskor till F.

Ia: Skönt att rensa luften ibland. Spännande med lägenheterna.

Svalan: Hoppas att det gick bra på dagis.

Nu pockar F på min uppmärksamhet.

Ha en bra dag!

• S  S

Snabbt inhopp

Grattis Ia till dagisplatsen.

F äter bara välling och smakar endast någon tugga av oss samt att hon äter liiiiite smörgås.

F är förskyld för FÖRSTA gången lite fever har hon oxå. Så jag pysslar om henne extra mkt nu.

• S  S

Grattis Jentaha och välkommen Ester Tjohoo vad underbart.

Har inte läst på ett tag har haft en down period Men nu är jag tillbax

Tänkte tipsa om ett program som sänds på barnkanalen lördagar kl 11, Världens största kör. Man kan även kolla på nätet.

svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp&from=program_ao

F älskar detta program.

Nu hinner jag inte skriva mer, ska göra oss iordning för utgång.

• S  S

Hur roligt såg inte det ut, har haft en down period hahaha nä så roligt var det inte

Tjingeling!

Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare