• Irmis

Ia´s Stockholms morsor babblar vidare

Hej alla!!! Vi är tillbaka i stan. Har haft det jättebra hos först min syster (trots att hon avslutade med att slänga ut oss, för lång historia - hon är lite nyckfull), och sen ännu bättre hos min pappa och hans sambo. A blev verkligen kära i dem båda och de bor även i närheten av min bror och hans barn så man får tillfälle att träffa dem med.

A har, som alltid är man är borta, utvecklats som tusan och springer tex riktigt nu. Klättrar överallt precis som alla andra i den ålder.

Gallonkläder köpte vi redan i våras och de är fortfarande för stora..... han har nog mest växt på längden. Fast han är väldigt matglad nu, men springer mycket. Kommunicerar massor men inga riktiga ord. Dock är det mer än vi som förstår honom.

Grattis kråkan!!!!!!! Vi kommer iallafall inte att bli nästa i rad, vi väntar...

Skriver mer sen! Nu ska vi bli hemma resten av semestern, syrran med familj kommer på söndag. Om hon nu inte ändrat sig...

• Irmis

A är vidrig nu. Han ska bara bäras av maken hela tiden. Jag får inte röra honom, då blir han galen. Nu står han utanför toaletten där maken duschar och illvrålar. Sover oroligt på nätterna med, undrar om det börjar komma 1,5års separationsångest? Lagom till dagisstarten.....

Syrran med familj skulle kommit igår, men hon ringde 2130 och berättade att de inte hade lust för de tyckte inte att vi verkade tycka det var kul att vara med dem :0. Förstår mig inte på dem ibland, vi har varit precis som vanligt. Nu blev det 3 dagar på semestern som bara gick åt skogen eftersom vi planerat att vara med dem. Blir skansen idag och sen tänkte vi nog åka till Åland. Tips Kråkan?

Ingen bra dag idag som ni förstår.... Ska iallafall gå och träna ikväll.

• Irmis

jentha: När är det du ska ha *glömsk*

Ia: Ja, detär underbart att kommit igång med träningen! Idag var det dock fullt på passet så det blev inget. Borde gett mig ut och sprungit istället men har ingen motivation alls för det. Så jag gör nytt försök imorgon.

Har varit på Skansen idag med två kompisar som har en tjej i As ålder. Så det blev en bra dag iallafall.

• Irmis

svalan: Jag har läst att man inte ska ge för mycket fibrer, att vi har en tendens att ge för mycket så vi undviker faktiskt tex fullkornspasta och grovt bröd. Men äter vi tex knäcktebröd så vill han också ha det, men sitter mest och gnager lite. Men han gillar bananer och ärter.

Han är väldigt varierad i magen, oftast ganska hård vilket vi haft problem med ända sen han var liten. Ger honom fortfarande frekvent katrinplommon.

Jag funderar på samma sak vad gäller mejeriprodukter. Ger honom mjölk att dricka en gång om dagen, men jag tror inte han i genomsnitt kommer upp i den rekommenderade mängden. Vissa dagar när han vill dricka välling, men inte annars. Gröt tvärvägrar han numera.

• Irmis

jentha: Shit vad tiden går fort!!

kråkan: Tack för tipsen, vi får se vad vi hittar på!

Hos oss börjar inskolningen på måndag med hembesök - mer än vi som har det?

• Irmis

Ia: det känns helt ok att lämna honom, men det kändes bättre tidigare, innan den här oroliga och ledsna perioden började. Men det är 2 veckors inskolning så det hinner ju ändras mycket tills dess.

Vad kostar det att göra naglar på Xing xing (hette det så?)? Vi måste ju luncha med sen när jag släpat mig tillbaka till jobbet!

Nu har jag kommit tillbaka från intensivgympan och jagnjutar såååå av att träna, det är så skönt att röra på sig. Maken och A har haft middagsgäster, S som är lika gammal som våra busar har varit här med pappa. Hon ska visst också bli storasyster om allt går väl, de är i v 7. Tidigt ännu dock! Många som skaffar syskon nu märker man!

• Irmis

Vi är tillbaka från Åland. Tack för tipsen kråkan. Vi gick tyvärr inte till dinpappas restaurang men jag såg den allt! Är en märklig känsla på Åland tycker jag; allt är som hemma, språk, skyltar osv, allt utom pengavalutan men ändå är man i ett annat land. Men vi har haft det bra och A hänger som vanligt glatt med på allt vi hittar på. Inskolningen börjar som sagt på måndag och av någon anledning känner jag mig helt plötsligt helt oförberedd!!! Vet inte varför,antagligen för att det inte känns som att jag har kontroll längre. Löser sig väl när vi väl träffar personalen och kan fråga en massa.

• Irmis

Vi har en Stokke tripptrapp och är nöjda. Har haft den sen A var 4 månader så jag har vant mig vid benen...

Idag är hembesöket avklarat. Var kul, kom en jättetrevlig tjej och lekte en halvtimme med A. Imorgon ska han och maken iväg till förskolan.

Hur har det gått för er andra?

• Irmis

Maken och A har haft första stunden på dagis idag. Tre pappor med lika många barn hade varit där. Småknoddarna är där en h med egen fröken och de andra barnen är ute under tiden. A hade gett sig iväg själv och bara kommit fram till maken en gång, fast de sitter ännu i samma rum.

Sen var vi i Vasaparken och sprang på Yaz med familj. Hon mådde bra och familjen med.

• Irmis

Ia: Vi fick tre platser totalt men A har börjat på Repslagaren i Tantolunden. Inskolningen går hittills bra.

Jobb imorgon..... Slut på semestern för den här gången!Är så himla oladdad för jobb.

Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare