Inlägg från: litenkråka |Visa alla inlägg
  • litenkråka

Ia´s Stockholms morsor babblar vidare

Hej i regnet!

Grattis i efterskott Chotte!!!

Jag ska ha några vänner över på glass idag (bokade det när solen lyste ute o det var varmt...)

R har traskat omkring i sina gummistövlar idag men gillar dom inte när dom inte sitter lika bra på foten som ett par skor,men att gå med dom i handen inne e en favorit!

Vi e på landet ännu o i förrgår natt vaknade jag av att det pep o krafsade till på väggarna,trodde det va rkatterna som jagade en fluga eller nått. Sa åt dom att sluta men ingeting hände ( dom brukar vara lydiga)
    Tände på lampan o precis ovanför mitt huvud flyger då en FLADDERMUS!!!!
    Snacka om att jag fick panik,väckte sambon som trodde jag skojade tills han hörde vingsuset...
    Han fick stiga upp o föröka jaga (han var lika rädd som jag men han e ju en man så ) den medans jag låg under täcket o kikade ut,men det var ena katten som tillsist fick den nerslagen på golvet så att sambon kunden slå ihjäl den.
    Efter det som vi inte så gott kan jag lova.

Jag passar väl på att avslöja en hemlis nu då....
    Rasmus ska bli store bror i februari
    Jag har mått skit dom 3första månaderna men nu e det lungt (går i i 4de månaden på lördag)

Nu ska jag fixa klart fikat till tjejerna.
    På fredag åker vi hem till Stockholm igen

Ha det bra allesammans!!!

• litenkråka

ÄNTLIGEN HEMMA IGEN

Nu ska det bara packas upp,tvättas o fixa alla bilder jag har tagit i sommar....

Tack för gratulationerna!

Välkommen hit Ss!!!

• litenkråka

Jentha- Folke skulle slå alla i Let´s dance!!!

Jag fastnade med min bildblogg till 01.30 igår så jag e halv seg idag efter som min sovmorgon försvann med tvättstugan o sen gå o handla frukost,kylskåpet ekar tomt efter nästan 8v på ön....

Nu ska vi o köpa nu skor till R,han har växt ur sina under sommaren.

• litenkråka

Jentha- Vet ni vad som gömmer sig i magen nu? Inte för att jag bryr mig om kön men kan tro att det e svårare att inte försöka kika efter "den" så här nära förlossningen...
    Vi tror att vi tänker ta reda på vem som gömmer sig i min mage,kanske gå på ett sånt där 3D ultraljud

Ia- vi har en växa säng under soffan... R får antaligen flyta till den efter jul så han hinner vänja sig med den tills bebisen kommer. Sen frågade du för länge sen om jag kommer att prata finksa med Rasmus,o nej det kommer jag inte att göra. Kan i princip ingen finksa alls,ska lära honom nått extra språk så blir det engelska

Det var nån som frågade om man hade bytt stol än o ja vi bytte nån gång i våras redan,tror det var vid Påsk till Tripptrapp stol,R fick sin kusins gamla. Det är först nu som jag har lärt mig var den står o inte snubblar över benen.
    Om vi skule ha köpt en ny skulle jag inte valt en tripptrapp utan en rufftuff som inte har lika "långa" ben.

Irmis- Åland hmmmm va kan jag rekomedera där för småbarnsfamiljer???
    I mariehamn finns det en liten ö som heter Lilalholmen,där finns den kaniner o fåglar o så som e kul att se, ett minimini skansen. Där finns även ett priatskepp olite andra leksaker på stranden.
    Ute i Eckerö finns det Viltsafari och med djur då...
    www.visitaland.com/
    enklast e om du går in på deras hemsida o kollar,jag e ju mest på landet när jag e där eller hemma hos kompisar.
    Sen när barnen blir äldre vet jag flera saker, slottet o ruiner, ett segelfatryg, trollstigar, 4h gårdar, minigolf, badhuset o alla härliga badstränder.
    Sen är en middag på min pappas restaurang inte helt fel, Club marin heter den o är ett blått hus nere i östrahamnen i Mariehamn. (nu blir jag väl anmäld för reklam )

Svalan- vi försöker att inte säga så mycke nej nu mera,istället förklar vad han kan/ska göra istället för att göra "fel". Tex när han kastar skeden o mat omkring sig, visa hur man laddar skeden o hur man ska torka efter sig o så... Allt för att inte slösa så mycket på Nej som jag redan märker att han inte lyssnar speciellt mycke på!

Detta blir ett långt inlägg men måste bara skriva:
    Jag har jobbat första dan idag!!! Sitter nu med huvudvärk efter all ljudvolym o då var det bara 13 av 42 barn på plats. Men tyvärr kändes det inte som jag varit borta 1,5 år. Allt var som vanlig,ingen rutin har dom ändra o samma skaer var min kollegor upprörda över som sist... Jaja jag har bara 5månader kvar

• litenkråka

Ia- dom här säljer ruffknuff stolar...
    www.marintra.com/

I morgon börjar inskolningen för oss med... Vi har lyckats byta till en förskola i Alvik ist Beckomberga så det känns bättre men inte bra!
    Träffade ett par igår som sitter med i styrelsen för den privata förkola som finns här brevid o dom skulle kolla i morgon om det fanns plats för Rasmus där,det e ju styrelsen som bestämmer vilka barn som får plats,så vi håller tummarna!

Hej Barn05! Tack så mycket! Härligt att ni trivs på landet...

• litenkråka

Sambon o R var på inskolningssamtal idag o träffade 2 av personalen o imorgon får dom träffa dom andra barenen som ska inskolas. Han hade fått en bra känsla av personalen o förskolan.

Själv har jag nyss kommit hem efter kvällsmöte o fått veta att jag ska ha hand om dom yngsta knoddarna o ha inskolning!!!!
    Så i morgonkväll ska jag ha inskolingsmöte o på onsdag ska jag på hembesök.... Dax att få igång arbetarhuvudet igen. Jag var nästan 100dra på att inte skulle ha dom yngsta men så jag har inte enagerat mig alls men ack så fel jag hade. Bara att dyka ner i inskolningspapprena i morgon så hjärnan får jobba lite.

Det tråkiga e att jag inte får träffa R på 2 dagar nu,ikväll sov han ju när jag kom hem o samma sak e det ju i morgon

• litenkråka

Grattis i efterskott svalan!

Ia- hoppas allt e bra med F´s huvud nu,tyvärr går det villt till emellanåt. Men det viktigaste av allt e att Lärarna tar itu med det hela!!!!
    Att ni har blivit flyttad till 10onde plats på köplaceringen kan bero på att någon som stått längre i kö har valt den förskolan...

Irmis- jag har ännu inte fått mitt schema men skulle tro att Rasmus går mellan 7.45-15.30,helst skulle jag villa sluta tidigare men det tror jag itne jobbet går med på!

Inskolningen går väl sådär,sambon e väldigt irriterad på personalen. Dom 2 som har inskolningen har aldrig haft inskoling innan o är väldigt osäkra på allting...Dom andra föräldrarna har sagt att Sambon måste ta med mig nästa vecka så jag kan visa hur en inskoling ska gå till
    Han lämnade Ramsus för andra gången idag,första gången var han borta ca15min o idag skulle han vara borta 2timmar men dom ringde efter honom efter 45min. När han kom tillbaka till dagiset så var Rasmus nöjd.
    på torsdag ska jag komma med o hämta honom,det blir första gången jag ens besöker stället!

Jag jobbar på den 4de bästa förskolan på kungsholmen enligt en föräldraenket,har skrivits om det i både mitt i kungsholmen o DN o det har resulterat i att vi har 41 barn som vill ha plats i januari!!! Det betyder att i princip hela förskolans barn nu skulle sluta för att dom ska få plats!

Ha en super skön helg.

Jag ska sova sova sova e så jädrans trött,e nog en kombination av jobba o på tjocken!

• litenkråka

miss l- Tack! jag har inte skrivit så mycket om min grav här,denna tråd e ju sonens men jag e i v.17 ungefär. Tänker börja räkna ordentligt efter UL när vi vet lite närmare när den tänker titta ut.

Ia- självklart skulle jag förorda dig

Jentha- sambon e riktigt irriterad,en annan inskolingsförälder har tom mailat enhetschefen ang inskolningen o personalen...
    Jag har tyvärr inte lagt nån enegi alls på R´s inskolning,har fullt upp på jobbet att skola in dom 7 nya knoddarna där. men jag blir nog mer engagerad på Rasmus förskola bara jag varit där på besök o sen går ner i deltid o hämtar varje dag. Jag tror inte riktigt jag har insett att sonen har börjat på förskola,jag tror nog han går hemma med pappa hela dan

Idag ska vi bara ta det lugnt,min mamma kommer hit ikväll. Hon vill så gärna träffa barnbarnet så hon kommer med kvällsbåten ikväll o åker hem i morgon igen.

• litenkråka

Svalan- jag siter just nu o väljer bilder till R´s pärm men det einte lätt at thitta bilde rdär folk ser normala ut
    Den här graviditeten bara flyter på,har kollat en gång i boken o vad som utvecklas just nu på fosteret o det va ri v.9 o så en gång har jag kollat upp om jag kunde äta Makrill till middag. Men r i magen så visste jag nästan på timmen vilken vecka jag var i o lästa varje vecka om vad som utvecklas nu o hur stort fostret är mne nu har jag inte tid o så ska jag erkänna att jag inte fått nått intresse för magen än!

Middag e det sambon som sköter nästa vecka till sen blir det väl jag efter som jag slutar tidigast.Då blir det mer planerad mat inte så att jag har uppskrivet men jag ser till att det finns allt hemma till veckans måltider nrä vi storhandlar. Sambon har nog varit o handlat matgrejer varje dag för han nöjer sig inte med vad som finns i frysen,utan är alltid sugen på allt annat!

idag har r´s mormor varit här o så var hon o shoppade lite kläder till honom,det mesta av hans kläder är lite korta i ärmar o ben nu efter sommaren,hmmm

• litenkråka

Grattis till förskole platsen ia!!!!

Än så länge äter vi tillsammans nångång mellan 17 o 18 o Rasmus äter samma sak som oss,ibland kan vi (läs sambon) ge honom en brukmat till lunch när han inte "hinner" laga mat.
    Men när sambon börjar jobba nästa veckan så e han hemma först vid 18tiden o då e R jätte hungring
    o då måste väl R börja lägga sig tidigare än 20 för att orka upp till 7 på morgonen!? så det blir nog att R o jag äter middag tidigare o smabon sen när han kommer hem....
    Min "dröm" e att vi skulle ha familje middagar alla dagar.

Sambon e så irriterad på våran förskolepersonal nu så även han ahr mailat enhetschefen så som några andra inskoleföräldrar gjort... får se om det blir nån ändring!

Irmis- om A åt lunch så var han rätt "länge" på förskolan o då byts det blöjor .Vi har åtminstone 4 byten per dag plus eventuella bajsblöjor!

Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare