Ia´s Stockholms morsor babblar vidare
Jag blev först!
Tack för gratulationerna!
Jag blev först!
Tack för gratulationerna!
Grattis Kråkan! Ojojoj vilka bebisfabriker som pågår!  
  Själv känner jag fortfarande att det är några år till nästa pga karriär och annat. Undrar vem som kommer härnäst?  

Ia: Stackars Leia! Molly vurpar också ibland eftersom hon ska klättra upp överallt och t ex åka rutchkana själv...
Molly har strl 21 i stövlar och de är fortfarande jättestora! Hon gillar inte alls att ha dem på sig eftersom de ramlar av hela tiden. Hon har haft regnkläder sedan i våras pga dagis och de är i strl 86 tror jag (mest maken som har koll på sånt nu faktiskt). Men hon är så söt i dem, ser ut som en liten tomte.
Själv sitter jag på jobbet. Har fortfarande inte ställt om sedan semestern, är så sömnig hela tiden! Och just när jag har ställt om är jag ju ledig igen... Dagens I-landsproblem... Nä, back to work. Ha det bra!
Hej!
Vår inskolning (som ju var ett bra tag sen nu...) gick bra, men sedan blev hon ju sjuk. Så när hon kom tillbaka var inskolningen liksom glömd. Men det gick bra sedan och hon har trivts otroligt bra. Hon utvecklas så himla mkt av dagis. Efter semestern (hon var borta 4 v från dagis) var det lite jobbigt igen men det gick bra så fort vi gått ut genom dörren.
Idag har jag och barnen varit vid en BMX-bana medan maken var på möte i bonusens skola. Man känner sig som världens knäppaste förälder när man är ute med bonusen och det kommer andra föräldrar. Han har alltid varit väldigt fysisk och totalt orädd, så det är ju det man är van vid. Så när han dånar upp för BMX-hoppen och kraschar rakt ner och får cykeln över sig ser alla andra helt skräckslagna ut medan man själv bara "Jaja, det ser ju jättebra ut det där...". Hahaha, men man kan liksom inte springa efter honom hela tiden, det är bara så. Hysat avtrubbad.
Molly är väldigt mammig så fort jag är hemma. Hon är också otroligt trotsig och ska kasta omkring allt hela tiden.
Jentha: Gullig film! Molly dansar också jättemkt men jag har bara lyckats fånga det på digitalkamerans fimfunktion så det är inte så bra kvalité. Hon börjar dansa så fort hon hör musik, tom glassbilen...  

Hoppas att alla mår bra!
Hej!
Vilket mysigt väder det är idag! Jag älskar sånt här. Vi var ute en sväng i förmiddags men i övigt har vi bara myst här hemma. Molly är så himla rolig. Vi hade köpt sushi til lunch men gett henne mat innan. Så till henne hade vi köpt en bulle så det kändes safe att vi skulle få äta ifred. Men hon gav sig inte förrän hon också fått sushi! Hon är en knasboll utan dess like ibland. Men det är väl jättebra att hon föredrar nyttig sushi framför sockrig bulle...
Hon har också börjat intressera sig mkt för toalettbesök. När man sitter på toa kommer hon in och ska torka en! Tar fram rullen, river av en bit och försöker torka. Man blir helt paff, det är som att hon resonerar så att vi torkar henne, så då ska hon torka oss...
Irmis: Det är klart att det känns ovant med inskolning, du släpper ju faktiskt kontrollen helt och hållet på dagarna! Men det kommer gå över precis som du skriver när du får prata med personalen och även får se A med de andra barnen.
Hej!
Vi har haft en toppenhelg med en massa vila och mys och god mat. En unge som sover till efter åtta och sedan förmiddagspomenad. Molly är verkligen helt tokig i sushi nu, idag åt hon sjögräsrullar och misosoppa. Hahaha.
Maken har värsta konflikten med sin mamma angående bonusen och hans diagnos. Hans mamma är barnpsykolog (!) med psykodynamisk inriktning och vägrar att ens erkänna att det finns neuropsykriatiska diagoser. Hennes inställning är och har alltid varit att det är SÅ SYND OM BONUSEN. Att både jag, maken och bonusens mamma + min mamma och en massa annat folk sedan länge ser att något är annorlunda med honom (maken och bonusens mamma har misstänkt det sedan han var mellan 3 och 6 mån...). Han står dessutom i kö för en utredning vilket inte är lätt att få till. Det hon menar hela tiden är att det finns en ORSAK till hans beteende i form av ngn kris eller trauma. MEN DET FINNS JU INTE! Han har ADHD med ganska stor säkerhet och det enda hon håller på med är att anklaga maken och bonusens mamma för att han orskakat honom lidande. Det är än det ena och än det andra som är roten till problemet... Ursäkta det långa inlägget men jag blir så provocerad. Hon har hållit på så här i flera år. Förr var det ju jag som var boven men nu säger hon till maken att "Tänk om XX hade fått ha dig och Charlotte till föräldrar, då hade allt varit bra.". Trött trött trött.
Hoppas att det är bra med er andra!
Hej!
Maken är rejält förkyld m ont i halsen så han är hemma från jobbet. När jag kom hem igår (vid 18.20) hade han somnat på en masrass i vadagsrummet. Molly hade först lekt bredvid honom men när jag kom hem låg hon också och sov med ansiktet rakt ner i parketten! Det såg helt sjukt ut med två däckade personer i vardagsrummet. Hon hade dessutom slagit upp en bok på det uppslag som handlade om sjukhuset och hade rubriken "Så blir du frisk!", jag undrar om hon försökte läsa sig till hur hon skulle bota pappa...  

Svalan: Vad typiskt när du hade sett fram emot att jobba med henne! Själv sitter jag med notariekollegor som jag bara önskar ska försvinna... Vill helst inte ha kontakt med dem alls just nu, de är så förbannat träliga. Men domarna är super så jag står ut ändå.
Vinterskor har vi faktiskt köpt redan och det blev sådana här fordrade allvädersstövlar i stl 24 (!). De sade i affären att man skulle ta i med storleken...
Krya på er alla sjuklingar!
Hej!
Jag har en kompis som använder menskopp och hon är också helt frälst och propagerar som 17 för den! Hahaha, tänker att den måste vara bra eftersom man blir så frälst som alla verkar bli.  

Jag går upp 05:40 varje morgon utom när jag lämnar, så jag kan inte riktigt ge ngn sympati för dit 05:55, Jentha!  
  Vilken martyr jag är...
Sitter på jobbet och vill bara gå hem. Jag skrev färdigt en jättestor dom tidigare så nu har luften liksom gått ur. Ikväll ska vi äta hel kyckling i ugn och dricka vin så jag vill bara hem och mysa nu!
Hej!
Sitter på bussen på väg från kräftskiva på jobbet. Det var jättetrevligt, känner mig berusad trots att jag drack alkoholfritt. Konstigt att man kan dras med så av stämningen... Kändes lite kul att hela tingsrätten satt och skrålade snapsvisor när folk från tinget (alltså parter och vittnen etc) stod utanför fönstret. Hahaha, de måste ha undrat vad det var för folk som skulle döma egenligen.
Molly har kommit in i en period när hon inte vill gå och lägga sig om jag har kommit hem. Hon blir så arg. Sen går det ju på ett kick för henne att somna ändå, men det är nytt att hon blir så uttalat arg. Jag tror att det hänger ihop med att jag är hemma så lite så när jag väl är hemma vill hon inte släppa taget.
På mitt jobb är folk förstående för att jag har barn, särskilt domarna. Nu jobbar ju jag 90 procent och är där väligt mkt iaf, men jag känner att jag har deras stöd när det behövs.
Vilken vacker kväll! Sitter och kollar på solnedgången här i Roslagen genom bussfönstret.
06mamma: Nej det är high tech  
  Jag skaffade en pytteliten laptop med mobilt bredband i somras just för att kunna surfa på bussen (och kolla på DVD). 
I helgen ska vi faktiskt gå på centralbadet och bada kurbad bara jag och maken. Det är en födelsedagspresent från mina föräldrar och barnvakt ingår. Så sen ska vi ut och äta. På lördag dag ska vi till stallet där jag red föreut och min mamma fortfarande rider. De har 40-årsjubileum med ponnyridning, brandbilar, motorcyklar och fan och hans moster. Kommer nog att uppskattas av båda ongarna.
Svalan: Jag gjorde det i början men det blev för dyrt och var dessutom väldigt ansträngande. Nu kör jag till Danderyds sjukhus och tar bussen därifrån. Det är jättebra bussar och det är så skönt att kunna slappna av den där tiden istället för att fokusera på körningen. Jag har dessutom hittat gratis parkering vid Danderyd (kul så länge det varar) så det är en bra lösning.