- 

Jag är nog inte rätt person att peppa idag tyvärr. Vart hade du tänkt dig semesterveckan skulle spenderas?
                     - 

Ia: stackare dig... min mamma åkte också på den där influensan och var helt sänkt! Krya på dig!
                     - 

Folke är hemma från dagis idag också... tredje dagen med hiskelig hosta och jag är hemma själv med båda ungarna. Det blir första gången, hittills har jag alltid lyckats lura hit nån eller haft sambon hemma. Men han - som suttit hemma och jobbat i två dagar - hade en massa saker som behövde göras på plats. Jag är så glad åt Teletubbies just nu!
 - 

Irmis: jag känner igen det där, jag har kopplat det med att Folke varit sjuk, hostig och lite klängig... Något annat jag har märkt är dock att Folke blivit mer bestämd och envis. Jäklarns! Det är coolt men påfrestande...
Jag har f ö överlevt första dagen ensam med båda barnen
  Det gick jättebra - särskilt som Folke sov i över tre timmar (!!!) efter lunch... 
 Jag körde väl slut på honom innan lunch?  
                     - 

barn05: ja, konstigt nog så somnade han vanlig tid idag. Men han hade nog lite minus sömn på kontot pga hostan, men ändå... han brukar sova mellan 1-2 h.
Jag ska på tjejmiddag imorgon kväll och gå på konsert med Ester på lördag. Det är min kör som har höstkonsert och eftersom jag inte är med och sjunger ska jag gå och lyssna. Min moster + man är i stan över helgen och ska också med.
 - 

God morgon, idag fick storebror gå till dagis så jag och lill-pruppan är ensamma hemma.
miss l: jag har aldrig hört talas om en katt som bryter sig in i en brödpåse förut
  Vad har hon för traumatisk bakgrund?
chotte: hur är det med snuvan idag?
Ia: jag drömde att vi (äntligen) träffades inatt...
 - 

Ia: jag tror att koksalt är betydligt mildare än nässpray. Det är ju som kroppens egen vätska (tårar tex) - 

- 

Idag har vi haft fyra besök - jag trodde att det skulle bli hektiskt och härjigt, men det var rätt lugnt.
I morse/fm kom min moster och hennes man (som var med på kör-könserten igår) på brunch. Sen vid ett kom min fd kollega med sin dotter som är tre månader yngre än Folke (med en kasse tjejkläder), sen kom våra kompisar på tidig söndagmiddag med sin tjej som är drygt två och lagom till kaffet min bästis på jobbet som kom oanmäld på väg hem från att ha skjutsat sambon till Arlanda.
Nu sover Folke där uppe och Ester här i mitt knä...
 - 

Chotte: du inspirerade mig till att göra en omröstningstråd
www.familjeliv.se/Forum-3-23/m37246799.html
gå in och rösta tjejer så får vi se om fullmånen har någon makt över sömnen...