Inlägg från: 06mamma |Visa alla inlägg
  • 06mamma

Oj Chotte du är en sån är mobil tjej. Surfa på bussen det är inte illa...

I har efter 2 1/2 perfekta veckor blivit helt hysterisk när jag ska lämna henne på dagis. Blir väl så när man pustat ut och tänkt att shit det här går ju bra! Sjukt jobbigt bara att cykla därifrån när hon illvrålar. I onsdags hade hon varit ledsen mesta av dagen i går hade det gått bättre så vi får väl se hur det blir idag.

Ia- de första gångerna var det ingen av barnen som åt men nu är det är uppe i kanske halften av dem som äter. De har också en pojke som aldrig sover mer än 40 minuter och när han vaknar så börjar han sjunga = alla andra vaknar. Men nu har de kunnat läsa honom och får ut honom fort som tusan när innan han börjar. Försöker bara säga att det löser sig med Leia...

Härligt med fint väder, var riktigt skönt att cykla hit i morse. Fast det är bara uppförsbackar så jag är helt död när jag kommer fram. Hemåt är det lättare förstås...

Vad har ni för planer för helgen? Sambon är hemma (igen!!) så vi ska väl leka familj på nåt sätt.

Kram så länge

• 06mamma

Barn05-ska vi försöka få till jobblunch i nästa vecka?
    Kan alla dagar utom onsdag.

kram

• 06mamma

Åh vilken härlig mage Jentha!!
    Min mammakompis från BVC tjatar på mig att vi ska vara mammalediga igen tillsammans men de försöker för fullt och vi ska inte sätta igång på läääänge så det blir nog inte så...

I skrek som en stucken gris igen i morse när jag lämnade henne. Hon blev rejält biten (stort blodigt sår) i fredags men det såg jag inte förrän hon badade på kvällen. Men min tjej säger ju inte ett knyst när någon gör illa henne så hon hade inte visat det på förskolan. Hon blev ju biten för 2 veckor sedan också men nu hade ju inget hänt på länge så jag trodde det var en engångsföreteelse. Blä!
    Fast jobbigt också om det är ens eget barn som bits, man kan ju inte göra så mycket om det händer på dagis. Oftast beror det väl på frustration och understimulans hos barnet så pedeagogerna får göra en större insats med just "bitisen". Men blä igen...

BarnO5-ses gärna i Forum på torsdag. Vi rings...

• 06mamma

Chotte-har inte tänkt på det där med stelkramp men hon var biten genom tröjan så det var inte hudkontakt. Då måste det vara ok eller?

Idag hade de skickat hem 4 barn med feber (av 11)så vi får väl se hur länge I klarar sig...

I morgon ska vi till Allergikliniken för uppföljning av "astman" och kontrollera om ytterligare allergier har uppkommit. Misstänker gråbo och några konserveringsmedel men vi får väl hoppas att vi slipper det!

Irmis-mitt jobb är också lite bajs just nu.Mitt värsta är nog dock att jag inte hinner nåt-jobbar ju bara 915-1445...

• 06mamma

Passar på att kika in och säga hej!
    Har ju börjat jobba och har hela veckan jobbat 915-1445, hämtat på dagis, varit i parken, ätit middag, nattat I och sen jobbat igen hemma 2000-2400 så jag är helt slut...

Grattis Panda, Miss lyckad och hej Naima!

Ia-både I och jag verkar som vi kommer ha ögoniflammation i morgon-kul!

Hämtade min nya bil igår och när vi skulle till syrran för att lämna vinterdäcken så passade I på att kräkas i bilen! (hon hostade så hon kräktes) Ghhhaaa!!! Eftersom jag precis hämtat bilen så hade jag absolut inget i bilen att torka med heller, perfekt... Fick ta av mig till bh på Huddingevägen för att torka upp det värsta (vågar inte tänka på hur jag såg ut). Har tvättat sitsen i maskin men bältena stinker fortfarande, några tips?

Nu har sambon illafall åkt till Tokyo för jobb i 10 dar, galet trist. Visst han är inte hemma så mycket i vanliga fall(är på jobbet nu...) men han brukar inte vara sååå långt borta. Blä!

Stor kram till alla mammor

• 06mamma

Jentha- vi har också en Akta Graco och jag har tagit loss bältena baktill men de sitter ändå fast i sitsen. Men jag börjar vänja mig vid lukten!

Svalan-I har suttit klistrad på fyrhjuling och åkergräsklipparen hela sommaren, ser hon en vespa kan hon inte sitta still. Hon är liksom Molly motorgalen...
    Det är en Audi A4 som vi köpt

Jag VABar idag (igen). Kul! I har feber men jag tror det är sprutan som spökar, hon är lite prickig på magen också och jag förstod det som att det var en bieffekt på sprutan.
    Hon sover nu men jag hoppas hon är feberfri när hon vaknar så vi kan komma ut en stund i det här underbara vädret!

• 06mamma

Hej tjeer!
    Verkar som jag håller på att bli en "en gång i veckan inläggare"...

Trist att ni är sjuka i tråden, här hemma är vi också dåliga.
    I har haft feber i en vecka nu och jag håller på att gå på knäna (sambon är ju i Japan).
    Det verkar som vi haft världens otur. Veckan började ju med feber och ögoninflammation, vilket alla på dagis hade. Jag trodde ju det var biverkningar av sprutan men sen i torsdags så verkar det som om biverkningarna verkligen kom av MRP vaccinet. Hon har haft hög feber, gråtit konstant och sagt ajajaj nästan hela tiden, vägrat mat och dricka (inte ens välling). Proverna visar ingenting vilket är tydligen då är typiskt för "minimässling". Ljuger när jag säger att hon inte ätit, hon har ätit burkchampinjoner...

Idag sov hon 4 timmar på dan sen fick hon Ipren och sen dess har hon faktiskt nästan varit sig lik så jag hoppas verkligen att det vänder nu. Fixar inte att hon är sjuk längre!

Irmis-man måste faktiskt få handla ibland! (för mig blir "ibland" ganska ofta men jag intalar mig själv att jag är värd det.) Åh,härligt med bokad resa! Twinrix och Ducoral är ju ett måste för Egypten. Möjligt att A behöver nåt extra som vi vuxna redan har. Tänk på att det måste gå minst 3 v mellan MRP vaccinet och Twinrix. Och blir han lika sjuk som I så se till att ta det nu så ni hinner. (vill verkligen inte måla fan på väggen, Folke blev väl inte alls sjuk tex...)

Vi är ju aningen fantasilösa men vi åker till Cypern på höstlovet hela familjen, med hela familjen men jag "min" familj med föräldrar, systrar och allas familjer. 14 st...

Ia- Bella är också helt docktokig. Hon fick en "Kerstin" när hon fyllde 1, i somras fick hon en "Lola" (30:- på barnens hus). Hon gav henne själv namnet Lola och i veckan när hon var sjuk fick hon en till docka av mamma men den heter inget ännu men säger inte Bella nåt så blir det antagligen en "Maggan" (mammas andra namn). Bella bär på sina dockor, matar och "smackar" med munnen när hon gör det. De får låna hennes napp och snutte, hur gulligt som helst! Måste verkligen rekommendera "paraplyvagn" till barnen. De kostar inte mer än typ 50:- och är jättelätta. Bella älskar sin och har den varje gång hon går ut (annars skriker hon!)Men ingen av dockorna får åka med, den ska fyllas med ekollon...

Jentha-Ester är fantastiskt söt!

Okej- slut på romanen...

• 06mamma

Vad säger ni förresten om att försöka få till en "mammakväll" igen? Vi lyckades ju inte rodda ihop en familjeträff men jag tänkte en mammakväll kunde vara kul! Ester får naturligtvis följa med...

• 06mamma

Irmis-Mässling, påssjuka, röda hund är det barnen får vid 18mån
    Twinrix är Hepatit A&B och ger skydd i 30 år (3 doser tror jag man ska ta inom ett år). Havrix är långtidsskydd mot bara A.

Stelkramp difteri och polio fick barnen vid 3, 5 och 12 månader

Ducoral är drickvaccin mot magsjuka....

Kram

Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare