• Chotte

Ia´s Stockholms morsor babblar vidare

Hej!

Idag har jag varit hemma och VAB:at. Molly hade nästa 40 graders feber imorse vid fem, hon var alldeles förtvivlad stackarn. Men efter alvedon, välling och borttagande av pyjamas mådde hon bättre. Sov en knapp timme (jag lyckades naturligtvis inte somna om) och var sedan hur pigg som helst. Jag har gett febernedsättande kontinuerligt under dagen så hon har mått ok. Men hon har en sån hosta och rosslar när hon andas så jag hoppas att det vänder med det.

Känns konstigt att vara hemma men härligt att vara med Molly!

06mamma: Stackars I! Finns det inte risk för stelkramp om man blir biten av en människa? Inte meningen att oroa, men jag har för mig att det är så.

• Chotte

Hej!

Idag är det bättre med M, bara 37,9 i morse. Långt ifrån de nästan 40 igår morse. Hennes hosta är också lite bättre, det låter inte så där otäckt tungt när hon andas längre.

Irmis: Känner igen mig! Man blir liksom helt konsumerad av jobbet känns det som. Jag tycker visserligen att det är jättekul, men det känns viktigare än någonsin att ha tid för annat också. Hoppas att vi hittar balansen och kan få igenom det på våra jobb också!

Måste bara skryta lite om att min man är intervjuad på alltombarn.se idag. Det är han som är "terapeuten".

Ha det bra!

• Chotte

Hej!

Nu har jag börjat känna mig dålig också. Blä. Men jag är på jobbet idag iaf, maken har fått ta över VAB:andet.

Det här med stelkramp gäller ju om det har gått hål på huden, inte annars. Människor har en massa stelkrampsbakterier i munnen men det är bara om det blir ett sår som det kan föras över.

Ia: Stackars L!

kråkan: Det kan säkert vara sjukdom på gång, Molly var likadan precis innan hon blev sjuk den här gången.

• Chotte

Hej!

Grattis Jentha! Vad härligt att allt har gått bra. Är ni hemma från BB än?

Själv har jag varit sjuk sedan i onsdags kväll. Hade ting hela dagen med feber, asjobbigt. På torsdagen var det inte tal om att jobba och jag är fortfarande hemma. Hatar när man tror att man ska vara tillbaka efter några dagar med bara fortsätter att vara sjuk.

Ia: Det låter som att vi har fått samma!

Molly fick vara hemma hela förra veckan. Gud vad det märks att hon behöver mycket mer stimulans nu. Igår när vi kom till dagis blev hon så glad att det spratt i hela kroppen på henne. Hon hoppade rakt upp i famnen på en av sina fröknar och vinkade till mig och gav en slängkyss. Så söt! I morse var hon ledsen när hon skulle gå, men då sade jag till henne att hon skulle till dagis och träffa sina fröknar Anna och Eva, och då sken hon upp som en sol! Det är så härligt att hon trivs så bra. Hon kan säga Eva också, det låter skitkul.

• Chotte

Jentha: Vad kul att höra ifrån dig! Alla de där bitarna från i början går ju du igenom igen redan, känns så avlägset! Men jag sänder lyckotankar till dig för att du ska få ha så lite ont i brösten som möjligt, kommer med fasa ihåg hur jag hade det i början... Gud vad spännande med ett nytt litet liv. Märker du något på Foke än om hur han tar det? Kanske tar ett tag för honom att förstå att ni inte bara har lånat lilla pyret utan ska behålla henne.

• Chotte

Ia: Stackare! Jag har en lindrig variant av det, blää. Kan inte ens föreställa mig hur jobbig din måste vara.

Jag har mitt eget lilla hälso-helvete. Trodde att det höll på att bli bättre igår, men idag har det kommit tillbaka. Misstänker bihåleinflammation. Måste till läkaren imorrn.

Det är jobbigt att försöka ta hand om Molly när man mår så här...

• Chotte

Hej!

Nu har jag fått en läkartid kl 11.00. Är helt yr i huvudet och har tryck över ansiktet. Jag hade verkligen räknat med att jobba idag men icka sa nicke. BLÄÄÄ.

Igår blev det superonyttig mat eftersom jag inte orkade (brukar ju alltid laga ordentlig mat annars). Stapplade (hur f'n stavas det?) iväg till Ica och köpte frysta pommes, frysta chicken fingers och färdig bearnaise-sås. Kände mig som värsta white trash-morsan... Fick för mig att alla stirrade på mig och tänkte "Usch, vilken dålig mamma"... Vilka nojor man får ibland, särskilt när man är sjuk. Hur som helst ääälskade Molly att doppa pommes i bearnaise... Får akta mig så att hon inte vänjer sig vid sånt för tidigt.

• Chotte

Hej!

Sitter på jobbet och tittar ut på regnet. Inatt hade jag sådan mensvärk att jag drömde att jag födde barn! Helknäppt. Dessutom fick jag barnet med en av mina arbetskompisar, som är kvinna... Hm.

Panda: Grattis! Hoppas att du mår bättre snart. Jag mådde ju också skit i början men det blev mkt bättre i v 13-14. Hoppas att det blir så för dig också!

Svalan: Usch! Själv fick jag kortisonspray mot min bihåleinflammation som nu har resultera i att jag har sår i hela näsan och blöder hela tiden... Aldrig ska det vara bra. :-/

Nu vill jag bara åka hem...

• Chotte

Hej!

Molly ska på 18-månkontroll på torsdag, jag får ta ut en halv föräldradag för att få det att klaffa. Men det känns kul att vara med på en kontroll, var så längesen för mig.

Kände mig helt plötsligt orolig över sprutan igår. Pga en grej som jag såg på Oprah! Herregud, jag har blivit knäpp av den här sjukperioden. Inslaget handlade iaf om en mamma som påstod att hennes sons autism hade orsakats av den sprutan. Jag vet ju att det inte finns några vetenskapliga belägg för det, men det sög till i magen på mig ändå. Det går nog över, har varit jättekänslig de senaste dagarna pga trötthet efter sjukan, mens och hårt arbete...

Idag har jag förhandling som är utsatt fram till 17.00, men eftersom det är en mkt smetig historia veeet jag att jag kommer få sitta betydligt längre än så. Kul fredag...

• Chotte

Hej!

Undrar var den här helgen tog vägen... Kom hem 20 över sju i fredags och det känns som om jag hade ungefär tre timmar helg. Vi har varit såå sega, maken har också åkt på förkylningen. Igår var vi, bortsett från att jag var och handlade medan de andra sov middag, inte utanför dörren på hela dagen. Men jag lyckades baka bröd iaf! Jättegott valnötsbröd.

Irmis: Förstår hur du kände dig! Hade några sådana dagar förra veckan, också mensrelaterat! Helt ok att klaga av sig, det är det vi är här för.

Jentha: Då har ni klarat av den första rushen!

Svalan: Molly hade ääälskat att åka fyrhjuling! Hon är helt motorgalen, fattar inte var det kommer ifrån...

• Chotte

Hej!

Sitter och jobbar hemifrån idag, skönt att slippa åka.

I morse var jag på 18-månaderskollen med Molly. Hon måste ha känt av innan att det vankades otrevligheter för hon var helt omöjlig! Men det gick bra med sprutan iaf, även om hon var förtvivlad. Hon byggde också ett jättehögt torn och ritade, allt verkade bra.

Jag har en sån överjävlig snuva idag, skönt att jag sitter hemma och slipper störa alla med mitt eviga snytande varannan minut...

Ia: stackare, krya på dig!

Jentha: Hoppas att det går bra med barnen!

• Chotte

Hej!

Snuvan är INTE bättre, jag blir snart helt galen. Har varit så där förkylnings-borta hela dagen idag på jobbet, gjort en massa konstiga fel och så. Nu är jag på väg hem til ett glas VIN och soffan. Så länge jag nu får sitta...

Hoppas att alla har en bra helg, vi ska ha middag hemma för min bästa kompis och hennes kille. Det är helt sjukt, de har varit ihop ett ¨r och jag har inte träffat honom! Säger en del om hur mkt man kommer ut nuförtiden...

• Chotte

Hej!

Vi erbjuds influensavaccin på jobbet så den chansen ska jag ta. Vill inte vara sjuk mer nu.

Naima: Vad skönt att det fungerar! Låter heljobbigt att behöva hålla på med lavemnag så där hela tiden.

Molly hostar jättemkt på nätterna nu och i morse var hon snorig igen. Hostan från den förra förkylningen hade inte ens hunnit gå över förrän nästa kom. Jag blir så trött.

• Chotte

Hej!

Jag har varit på kurs i tre dagar på en spa-anläggning/konferenshotell i Saltsjö Boo. Svårt att vänja sig av med att det står en massa uppdukade buffébord överallt...

Molly var jätteklängig när jag kom hem, sov ju borta två nätter. Imorse ville hon inte släppa mig och blev helt hysterisk när jag skulle åka. Usch vad jobbigt det är.

Hon ska få sin tredje pneuokock-spruta idag och så skulle manken även kolla upp hostan som hon har haft på nätterna jag vet inte hur länge. Vi har inte haft fotografering på dagis, undrar om det blir ngn.

Bilstol: Vi har ju bonusen på en bilkudde eftersom han är så stor. Molly har en Acta Graco modell större som knappt får plats i min Ford Fiesta. Iaf får maken knappt plats att sitta framför... Bilen är ju ingen familjebil utan mest till för att jag ska kunna ta mig till jobbet så billigt som möjligt.

• Chotte

Barn05: Prova Eeze! Det är det enda som funkar mot min migrän, även mot synrubbningarna.

• Chotte

Hej!

Molly vägde 12,6 kilo på kollen, hon verkar nästan vara tyngst i tråden! Inte konstigt som hon äter å andra sidan. Hennes mest frekventa ord är mera, mera! Vår BVC läggs ner nu så vi måste se till att byta till den som vår sköterska flyttar till.

Igår hade jag migrän hela dagen nästan efter en helt hemsk morgon. Jag kände mig helt deprimerad pga det, får ofta den känslan när jag har migrän. Usch, hoppas på en bättre dag idag.

Det här med tandborstningen är jobbigt på kvällarna för vår del. Jag brukar borsta på henne i sängen efter att hon fått sin välling där. Först gick det jättebra, sedan började hon vägra att öppna munnen. Nu gör hon det efter ha vägrat demonstrativt ett tag. Sedan låter hon mig borsta ett par tänder, sen ska hon SJÄLV. Hon gör det iofs ganska bra, hon har fattat tekniken. Men man vill ju ha koll på att alla tänder blir borstade. kampen går vidare...

• Chotte

Wow, 14 kg! Det var rejäla doningar Otroligt att han har tagit sig ur spjälis, Molly klättrar ju på allt men har nog, gudskelov, inte kommit på tanken än. Hon är oftast så trött på kvällarna också att hon somnar på en gång.

Jentha: Jag kommer, harkel harkel, inte riktigt ihåg hur lång hon var... Tror dock att det var strax över 86 cm för jag minns att jag tänkte, jaha, då blir alla 86-kläderna för små snart.

• Chotte

Hej!

Vi har haft en skön helg. Igår var vi på IKEA och Molly slog rekord i köttbullsätning tror jag. Sedan sprang hon runt som en tok och busade när vi handlade, det var så kul. Hon kan säga "Ikea" faktiskt... Knasboll.

Hon pratar en hel del faktiskt, flera tvårordsmeningar nu. Som "Mera kaka" "Hej pappa" "Mamma här". Hon säger också "Oj, oj!" så fort hon tappar ngt eller spiller. Om hon har bajsat pekar hon på rumpan och säger "Dä bajs!". Det har hon tidigare också gjort när vi har lagt henne och hon vill komma upp ur sängen, trots att det inte är ngt i blöjan... I morse sjöng jag "Var bor du lilla råtta" för henne och när jag sjöng om korv så sa hon "Mmmm, korv". Hon lät som Homer Simpson, hahahaha!

Miss Lyckad: Jag hoppas verkligen att kisse kommer tillbaka, har haft katter tidigare och det är så hemskt när de försvinner!

Ia: Hoppas att ni andra klarar er!

Jag hoppas verkligen att Obama vinner.

Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare