• M C Catta

Bra hårinpackning?

Jag gjorde en permanent hos frisören för två månader sedan och mitt hår är verkligen inte som jag föreställt mig det... SHIT! Förstår faktiskt inte att frisören gick med på det efter att jag hört med andra frisörer i efterhand. Dessutom pratade vi om STORA lockar, hon tog de största spolarna hon hade, men inte blev det stort iaf. Bara för att det var hennes största så blev det inte stort. Jag har gått tillbaka o klagat och hon har försökt att dra ut lockarna med fixeringsmousse, men jag tycker inte att det blev bättre.

Håret är supertorrt och nästan svinto ibland. Nu söker jag en jättebra inpackning och kurer för att få håret så bra som möjligt. Hjälp!!!

Har skaffat Toni & Guys shampoo och balsam för lockigt och torrt hår och även deras leav in... Men måste ha en inpackning eller andra tips som hjälper!

• Svar på tråden Bra hårinpackning?
  • lokisse

en avokado lite olivolja och nagra droppar citronsaft lat värka över natten

• M C Catta
    lokisse skrev 2008-08-04 15:32:00 följande:
    en avokado lite olivolja och nagra droppar citronsaft lat värka över natten
    Med handduk över håret? Lägger du i det i blött eller torrt hår?
  • lokisse

i blött har och jag brukar ha en snusnäsduk fast stor bunden kring huvet när jag sover.
    M C Catta skrev 2008-08-04 15:34:44 följande:

Med handduk över håret? Lägger du i det i blött eller torrt hår?
  • Pormoicheia

Snowymoons superinpackning!

4 delar balsam
    1 del honung
    1 del aloe vera gel

värm i micron några sekunder tills det blir varmt, applicera sen i torrt eller vått hår (särskilt i topparna). Täck håret med duschmössa/plastpåse/platsfolie/vadsomhelst och låt det sitta i så länge du orkar (från 30 minuter till hela natten), skölj. Shamponera INTE!

• M C Catta
    Pormoicheia skrev 2008-08-04 15:39:47 följande:
    Snowymoons superinpackning!4 delar balsam1 del honung1 del aloe vera gelvärm i micron några sekunder tills det blir varmt, applicera sen i torrt eller vått hår (särskilt i topparna). Täck håret med duschmössa/plastpåse/platsfolie/vadsomhelst och låt det sitta i så länge du orkar (från 30 minuter till hela natten), skölj. Shamponera INTE!
    Ska det vara nåt särskilt balsam? Hård eller flytande honung?
  • Pormoicheia

M C Catta skrev 2008-08-04 15:41:00 följande:

Ska det vara nåt särskilt balsam? Hård eller flytande honung?
    Honungen mjuknar ju i mikron så där spelar det nog ingen roll.

Typ av balsam.
    Spelasr ingen roll vad jag vet (använder man inte shampoo så är det balsam utan silikoner som gäller dock).
    Men mer om det går ju att läsa om i no poo-tråden jag länkade till isåfall.
  • M C Catta

Tack för tipsen! Var får man tag på aloe vera gel?

Någon mer med tips?

Hur ofta kan man göra inpackning? Kan man göra det för ofta?

• lokisse

haret blir tungt och fettigt om man gjör för mycke men beroende pa harkvalitet kan man gjöra en kur i veckan

• Hannnas

ääälskar den gröna förpackningen av Kerastases inpackning, dyr men värd varenda öre

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • Jesster

De inpackningar jag tycker är bäst är Hårologi Nuklein Cure (luktar underbart av banan) och Fudge Dynamite.

Den som söker han finner - www.google.se
Svar på tråden Bra hårinpackning?