• AMDA

Vi som gillar vaxduk

Tänkte att en tråd där vi som gillar vaxdukar kunde ge varandra tips och ideér var en bra ide

Alla som gillar vaxdukar på borden att sy i eller hitta på annat pyssel med är välkomna att delta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-04 21:04
    Länk till förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-179/m32103964.html

• Svar på tråden Vi som gillar vaxduk
  • sarahl

så bra.
    jag var på åhlens idag och köpte sån vaxad bomull till haklappar. Men vart hittar ni fin sådan elelr syr ni bara med riktig vaxduk. jag tycker den är så svår att sy i!

• Pillan81

Här kan jag ju fråga

Vet någon var det finns eller om det finns vaxduk med nyckelpigor??

sarahl: Jag använder bara vanlig vaxduk, men tycker inte att det är så svårt att sy i. Blir väl lättare när man gjort ett par

• AMDA

Jag syr i både vanlig vaxduk o sån som kallas textilvaxduk tycker det är lika lätt i båda..gäller bara att få in finessen

Har tyvärr inte hittat nån med nyckelpigor kossor, grodor och katter har jag hittat

• HugOlle

Tycker vaxduk e stadigt o därför lätt att sy i... Iaf raksöm he he

• klara07
    Pillan81 skrev 2008-08-04 21:48:31 följande:
    Här kan jag ju frågaVet någon var det finns eller om det finns vaxduk med nyckelpigor??sarahl: Jag använder bara vanlig vaxduk, men tycker inte att det är så svårt att sy i. Blir väl lättare när man gjort ett par
    Nyckelpigor fanns i två varianter på "Borås fabriksförsäljning", fast det var iofs vaxat tyg. Där fanns för övrigt mängder med vaxat tyg(79kr/m) och så fanns det mkt stuvar billigt. Fick två bitar à 85cm för endast 16 kr/st.
    Så har ni vägarna förbi Borås så rekommenderar jag det stället, fanns för övrigt mkt annat tyg också.
  • AMDA
    klara07 skrev 2008-08-05 11:03:57 följande:
    Nyckelpigor fanns i två varianter på "Borås fabriksförsäljning", fast det var iofs vaxat tyg. Där fanns för övrigt mängder med vaxat tyg(79kr/m) och så fanns det mkt stuvar billigt. Fick två bitar à 85cm för endast 16 kr/st.Så har ni vägarna förbi Borås så rekommenderar jag det stället, fanns för övrigt mkt annat tyg också.
    Var i Borås ligger detta ställe har ju inte så jätte långt till Borås
  • Pillan81

Någon vänlig själ som bor eller ska till borås som vill inhandla nyckelpigor till mig???

• klara07
    AMDA skrev 2008-08-05 11:07:41 följande:
    Var i Borås ligger detta ställe har ju inte så jätte långt till Borås
    Nybrogatan tror jag att det var, ca 100m från högskolan på andra sidan järnvägsspåren, ett litet hus men med mkt tyg
  • klara07
    Pillan81 skrev 2008-08-04 21:48:31 följande:
    Här kan jag ju frågaVet någon var det finns eller om det finns vaxduk med nyckelpigor??sarahl: Jag använder bara vanlig vaxduk, men tycker inte att det är så svårt att sy i. Blir väl lättare när man gjort ett par
    mhstyger.se/shop/product_info.php&products_id=77

här fanns ju en, fast mkt dyrare än Borås.
  • AMDA

Ska till Borås i morgon så då ska jag se om jag kan hitta till butiken klara tipsade om...finns det nyckelpigor så köper jag en bit iaf

Svar på tråden Vi som gillar vaxduk