• AMDA

Vi som gillar vaxduk

Tänkte att en tråd där vi som gillar vaxdukar kunde ge varandra tips och ideér var en bra ide

Alla som gillar vaxdukar på borden att sy i eller hitta på annat pyssel med är välkomna att delta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-04 21:04
    Länk till förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-179/m32103964.html

• Svar på tråden Vi som gillar vaxduk
  • BellaKyckling

En fråga: var hittar man miljövänlig vaxduk? Jag vill absolut inte ha tyg med PVC...

• Pillan81

AMDA: Har du lust, tid och ork att inhandla nyckelpigor till mig med? Självklart kan jag betala dig innan. Behöver 30 cm och fanns de i två varianter kan jag tänka mig 30 cm av varje sort.

• AMDA

Det var tyvärr inte öppet där idag när jag körde förbi Men om jag har nått mer ärende dit nu den närmaste tiden så ska jag komma ihåg dig

• DOLCE FAR NIENTE

Jag har sytt lite olika grejer i vaxduk som jag köper i textil affärer. Haklappar, väskor, nessesärer och kuddar till en funktionshindrad tjej som behöver stöd i rullstolen. Dessa kuddar blir ofta smutsiga fort, och med mjukt vaxtyg som omklädsel så är det bara att torka av.

• Armine

Den jag gjort har jag gjort mönstret till själv eftersom jag inte hittade något mönster.

• Armine
    car skrev 2008-08-13 20:04:17 följande:
    Går det göra något av spillbitar av vaxduk?
    Japp. Jag har jort haklappar i dock storlek. Förkläde för vinflaska, förvaring för bindor (till hanväskan). Har även gjort en skräppåse för bilen. De två senaste kommer det bilder på i min blogg senare i kväll eller i morgon. De andra finns redan där.
Svar på tråden Vi som gillar vaxduk