• Gris

Filmen Kung fu panda - är den läskig/våldsam?

Det är så oerhört olika med filmerna som är från sju år. En del är knappt läskiga alls, en del är det. Det verkar ju handla om kampsport på något vis, så det gör mig osäker. Har någon sett den? Någon som till och med varit under sju år? Vad säger ni? Kan man se den även om man inte är sju år?

Det är så regnigt och ruskigt, och ingen tecknad och barntillåten film går....

Tack!

• Svar på tråden Filmen Kung fu panda - är den läskig/våldsam?
  • älskarlivet81

Jag har sett den, men det var jag och min sambo och jag tycker den är fantastiskt rolig! Såg den dock inte ur ett barnperspektiv så vet inte vilka åldrar den passar till, mer än att även vuxna har roligt!

• Michisen

Våldsam - ja. De slåss ju genom hela filmen och den handlar om Kung Fu.
    Kan nog tänka mig att det finns sekvenser i den som uppfattas som läskiga med.
    Men sitter ni med barnen när ni tittar på filmen så ser ni ju hur de uppfattar den och kan stänga av om de blir rädda, eller pausa och prata om det ni ser?

• Gris

Michisen, har du sett den alltså?

Den går tyvärr bara på bio, så pausa går ju inte....

• Michisen
    Gris skrev 2008-08-05 11:21:32 följande:
    Michisen, har du sett den alltså? Den går tyvärr bara på bio, så pausa går ju inte....
    Eheh... Oj.
    Tänkte inte på att den bara går på bio egentligen.
    Ja, jag har sett den.
  • Nallepigan

Mhm...hoppsan... ;)

Michisen skrev 2008-08-05 11:22:43 följande:
    Eheh... Oj. Tänkte inte på att den bara går på bio egentligen.Ja, jag har sett den.
Svar på tråden Filmen Kung fu panda - är den läskig/våldsam?