• Saaaraa

Ung mamma fyller 18 - gå ut och fira eller vara hemma med barn?

Nästa vecka fyller jag 18 år. Min dotter är 8 månader gammal.

Nu vet jag inte om jag vill gå ut och roa mig, min mamma har sagt att hon gärna är barnvakt den kvällen.
    Mina vänner vill att vi går ut och äter god mat och tar några drinkar, 18 år är ju ändå ganska så speciellt. Det handlar ju inte om att gå ut och supa skallen i 1000 bitar men ändå.

Men samtidigt så känns det ganska fel att gå ut och roa sig.. jag har ju barn nu. Det kan ju vara mysigt med en vanlig hemmakväll med godsaker?

Har man "rätt" att gå ut och roa sig? Det är ingenting jag brukar göra så jag vet inte.. Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Ung mamma fyller 18 - gå ut och fira eller vara hemma med barn?
  • Ugglans mor

Jag tycker definitivt att du ska gå ut och roa dig lite. Speciellt när du har barnvakt.
    Bara för att man har blivit mamma så behöver man lite egentid oxå så man orkar vara mamma alla de övriga dagarna på året

• Alvi

Gå ut du! Sup skallen i 1000 bitar när du ändå håller på!! På allvar alltså, om du vill det, såklart!

Ule buku på er!
  • Swinghunny

Vilken mamma sitter hemma dygnet runt bara för att hon har barn?  Nej, klart du skall gå ut och roa dig för en gångs skull!!

Grattis i förskott!  Hoppas att du får en jättefin födelsedag!

Life is like a rollercoaster!
  • Cia o krabaten

Klart du får om du vill.

Sjölv prioriterade jag bort min 30-års dag i år för att jag äntligen var gravid och det var inte läge att ha fest.
    Den kan jag ta igen senare. Just nu var familoj och barn viktigare än kalas.

Men din lilla är 8mån och klarar sig nog bra med mormor.
    (Tänk på dagen efter bara )

• Saaaraa

Okej ja men det var va alla sa till mig också.. men vet inte varför det ändå känns så fel.. men ni har väl rätt :)

• Snutte83

Gå ut och fira!

Jag hade barnvakt när jag blev 25år i fredags, sonen är iofs 2.5år men.

Svar på tråden Ung mamma fyller 18 - gå ut och fira eller vara hemma med barn?