• Anonym

För ung för att bli mamma ?

jag kan nog tycka att det är lite ungt, med tankte på att det kan finnas andra saker som man kanske vill/bör göra innan man skaffar barn.
    men sen finns det ju 18 åringar som är mogna och redo och allt går finnemang.

men det är viktigt att man inte uppoffrar ngt som man gärna vill göra i livet, och sen är det ju bra om man som ovan skriver har jobb, förhållande och ngnstans att bo..

Så tycker jag.

• Anonym

Generellt tycker jag att man är för ung, men det finns alltid de som klarar det galant!

• Anonym

ja jag anser att man är för ung. har precis blivit förälder själv och livet är inte detsamma längre och kommer aldrig att bli igen. man åsidosätter sig själv när man väljer att bli förälder och när man är 18 har man i regel inte hunnit göra så mycket själv ännu (knappt gått ut skolan)

tycker det är bättre att vänta några år, gå ut skolan, skaffa jobb å bostad etc. man är fortfarande ung mamma om man blir det vid 24-25 års ålder!

så tycker jag i alla fall!

• Anonym

Helt klart för ungt! Vad vet en 18-åring om livet? Lyssna på de äldre med mer erfarenhet! Det finns många saker som försvåras om man har barn. Varför inte lugna sig och skaffa barn 10 år senare med lite mer kött på benen och livserfarenhet? Helt vansinnigt att skaffa barn så ungt!

• Anonym

tycker inte att det handlar om jobb, utbildning osv, utan framför allt om personlig mognad. visst, alla är olika mogna, men som 18 åring så har du inte den livserfarenheten som du får om du väntar några år.

sen bör man ju enligt mig ha jobb, bostad, partner osv dessutom!

Svar på tråden För ung för att bli mamma ?