Inlägg från: Anonym (ifrågasätt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ifrågasätt)

För ung för att bli mamma ?

Valkyriah skrev 2008-08-05 17:15:57 följande:
    Beror helt på om man som 18-åring har en utbildning,fast inkomst,egen bostad och ett stabilt och haft en någorlunda lång och bra relation till sin partner.
    ... Tänk om man har fast inkomst, egen bostad och ett stabilt förhållande till sin partner, men saknar utbildning då?
  • Anonym (ifrågasätt)
    Anonym skrev 2008-08-05 20:26:44 följande:
    Helt klart för ungt! Vad vet en 18-åring om livet? Lyssna på de äldre med mer erfarenhet! Det finns många saker som försvåras om man har barn. Varför inte lugna sig och skaffa barn 10 år senare med lite mer kött på benen och livserfarenhet? Helt vansinnigt att skaffa barn så ungt!
    ... För att chansen att bli gravid efter 30 minskar med stormsteg, för att man inte vill avbryta sin karriär, för att man är trött i kroppen?

Jag är 20 och mamma och jag har ONT. Vet inte hur jag skulle klara föräldraskapet om min kropp vore tio år äldre.
  • Anonym (ifrågasätt)
    Anonym skrev 2008-08-05 20:30:42 följande:
    tycker inte att det handlar om jobb, utbildning osv, utan framför allt om personlig mognad. visst, alla är olika mogna, men som 18 åring så har du inte den livserfarenheten som du får om du väntar några år.sen bör man ju enligt mig ha jobb, bostad, partner osv dessutom!
    Får jag bara fråga hur livserfarenhet påverkar hur man är som förälder?
Svar på tråden För ung för att bli mamma ?