• LilaRos

För ung för att bli mamma ?

Hej ts. Jag är 19 år och planerar barn nu. Jag tycker inte att man är för ung för att bli förälder vid 18 års ålder. Bara det finns förutsätningar för det. Och att man är mogen för det såklart. Jag tänkte berätta lite kort om min sitvation..
    - Förlovad sedan sept-07
    - tillsammmans i snart två år.
    - Bott tillsammans i en liten lägenhet sedan jun-08
    - tagit studenten - kompleterar slutbetyget med naturkunskap b.
    - Arbeten- hemtjänsten- jag timmvikarie- sambon vikariat som förlängs eller blir fast. speciellt när han får sitt kärkort.

I mångas ögon ska vi vänta med barn. Men absolut inte i våra. Vad vi upplever är vi morgna och redo för att bli föräldrar. Ekonomin är även den helt okej enlligt oss. Trotts att många anser att det är väldigt ostadigt med vikariat + timmvikarie.

• LilaRos
    MarieHJ skrev 2008-10-24 10:43:33 följande:
    Låter nästan exakt som min sambo och mig innan vi fick barn!=) ´Vi klarar oss utmärkt så tycker absolut inte det är konstigt att ni vill ha barn! herregud du är ju 19 år, räknas som vuxen! Klart ni ska ha barn om ni vill! Med era förutsättningar så tror jag ni klarar er galant.. Ni är ju tillräckligt gammla för att fatta egna beslut. Lycka till!!
    Precis. Man kan vara ung, ha bra förutsättningar och skaffa barn. Men juss nnu bor vi i en etta utan dusch så där är den felande länken. Men vi har några på g att byta lägenhet med. Det kommer bli helt underbart att bli förälder, se de första stegen och en person som växer upp. Men det kommer antagligen vara stunder då man inte tycker om tillvaron. Men allt posetivt och underbart kommer väga upp de stunder med råge.
Svar på tråden För ung för att bli mamma ?