För ung för att bli mamma ?
Signaturen Frango skrev " Visst klarar sig en 18åring med ett barn och jag tror säkerligen att barnet klarar sig också, kärleken över ett barn tvivlar jag inte på, men jag tror absolut inte att det är ett optimalt för mamman eller pappan"
Jag kan inte annat än att ¨hålla med. En sak är att fråga om barnet skulle fara illa av att föräldrarna är väldigt unga, men det finns inget som säger det egentligen. Visst kan en 18 årig tjej vara en underbar och bra mamma, på alla sätt. Men käppar i hjulet finns det, det upplever ALLA föräldrar, stora som små
. Om man är runt 25-30 så får man precis som många skriver mer livserfarenhet för att man har helt enkelt varit med på jorden ett tag... Och att ha jobb- eller åtminstone en möjlighet till att tjäna egna pengar är ju bättre för FP och för självkänslan. Det är oerhört tufft att plugga och vara småbarnsförälder tex. Men man behöver inte vänta till 35 som många gör idag. Jag tycker att 25 + är en trevlig ålder att bli förälder på
Sedan ska man ju inte vara nyutflyttad hemifrån, jag tycker hela id+en med att typ bo hos sina föräldrar och vara gravid eller ha små bebisar hos mormor o morfar inte tillatalar mig alls. Jag vill vara självständig, vuxen , oberoende och ansvarsfull. Att bo gratis och få dygnet runt hjälp med det barn som är ens eget känns lite kränkande. Tänker då på serien som gick på kanal 5, unga mammor, med de danska familjerna och deras barn. Där märkte man att de var riktigt unga vissa av dem, och omogna. Och väldigt beroende av sin släkt att hjälpa dem.