• Kajsan

Sluta pruta - Ohyfsade snåla människor!

Jag blir så TRÖTT på alla dessa prutare!
    Nu håller jag på och säljer av lite vagnar och annat på Blocket, och visst kan folk få pruta, det är ok för mig.
    men det finns ju gränser!
    Jag sålde bl en åkpåse, helt ny, till HALVA priset mot vad den kostar i butik.
    Massor med folk hörde av sig och en tjej och en kille kom hit.
    Vi såg till att vara hemma den kvällen och när de kom ville de att jag skulle packa upp den ut förpackningen och sen stod de och velade i 10 min.
    Sen börjades det: 500 kan jag betala, det är allt jag har ( den kostade 800 ).
    Men herregud, ta det i mejlet isåfall! Enda gången man kan prut är ju om det är nåt fel på grejjen eller om man tar det INNAN man kommer.
    Man prutar inte 300 kr på en sak för 800 när den är NY och såklart i perfekt skick i orginalförpackningen.
    Om man inte Har pengarna det kostar så säger man det INNAN man kommer hem till nån.
    Ja det var bara att skicka hem dem och mejla nästa på listan att de kunde komma.

Allvarligt, vad är det för fel på folk!?

• Svar på tråden Sluta pruta - Ohyfsade snåla människor!
  • Kajsan
    drömhus skrev 2008-08-05 17:24:13 följande:
    Du sålde den väl inte till dom?
    Självklart inte, och de vart skitsura.
  • black dawn raise

ja blir trött på folk som börjar pruta i telefon innan dom ens sett sakerna!! vad är ditt sista pris???
    har satt ut min bil på blocket och i annonsen har jag skrivit att jag ej godtar prisdiskussion i tele innan man provkört bilen.

• Tigerunge

Word!
    Önskar också att om nu någon vill pruta att de tar de på telefon innan.Typ:
    -jag kan tänka mig att komma och titta om du kan tänka dig att sänka priset lite.

• Kajsan
    drömhus skrev 2008-08-05 17:28:36 följande:
    hehe! Har du fått sakerna sålda då?
    Ja, den åkpåsen såldes snabbt
  • Alvi

Jag fattar inte hur man har MAGE att pruta när man står i "försäljarens" hem!!

Jag hade ute ett skötbord med tillbehör p Blocket och ett par ringde och kom hem till mig. Så när de har bestämt sig och halar upp pengarna säger de "Jag hoppas det går bra med XXX:- ??"

Tror de prutade nån tjuga eller så bara, men ÄNDÅÅÅÅÅÅ!!!

Ule buku på er!
  • Mr p daddy

Köpte precis en barnvagn av en tjej från blocket,, skulle aldrig få för mig att ptuta,, den va ju e perfa skick o redan billig?! att ställa sig o pruta känns bara pinsamt!

sålde ett par soffor en gång,, fick byta nymmer efter ett tag, eftersom folk inte förstod att de redan va "prutat o klart" o blev arga o till o me hotfulla! galningar..

• Fru Höstlöv

Bra att du inte sålde åkpåsen till dom. Inte ditt fel heller om dom blev arga, dom visste ju priset innan dom åkte hem till dej.

Jag tycker vissa prutare kan vara rätt underhållande.
    Jag satte ut ett dataskrivbord till försäljning för några år sedan (med bild) och det ringde en kille och sa att han skulle köpa det och bad mig montera isär det åt honom!!! Förvånad Shysst som jag var (är Flört) gjorde jag det. När han och hans flickvän kom för att hämta bordet började han stå och titta på delarna som låg isärskruvade... alltså bara titta från ungefär en meters avstånd, det var inte någon inspektion av delarna det var frågan om.
    Efter en bra stund av hans fånstirrande så försökte han pruta. Jag fnös nej och då drog han direkt upp pengarna och det var inte ens jämna pengar! Bordet kostade 400kr och han tyckte vi skulle ha växel hemma på hans femhundring. Vi lyckades skrapa ihop nästan 100 kronor vilket är bra gjort av ett par som bara använder kort och jag undrar än idag, cirka fyra år senare, vad han tänkte om han hade lyckats pruta till 300kr!
    Vissa kan verkligen inte pruta med finess...

♥ (¯`°?.¸ ♥ Nu är vi tre ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Sluta pruta - Ohyfsade snåla människor!