Menssmärtor mm/endometrios?
Jag söker dig som har diagnosen endometrios (el lider av någon annan sjukdom som ger upphov till svåra smärtor) eftersom jag misstänker att jag kan ha det och behöver höra hur prognosen för framtida graviditet ser ut, vilka symptom du haft, hur det upptäcktes, eventuella behandlingar osv.
Jag kanske är hypokondrisk och helt frisk, men jag överväger nu att ta kontakt med någon gynmottagning efter 7 års svåra smärtor vid mens, smärtor vid ägglossning och ganska ofta när jag haft sex (inuti nedre delen av magen, livmoder, äggstockar känns som de ska brista ibland).
Jag har de värsta gångerna svimmat och kräkts vid mens. Jag kan inte ligga stilla, inte heller röra mig (?!), mina armar och ben domnar bort och magsmärtorna är flera ggr värre än när min blindtarm sprack när jag var 9 år, eller när jag bröt armen. Jag kan inte beskriva smärtorna som annat än den värsta fysiska smärta jag kan tänka mig.
Apropå blindtarmsinflamationen som resulterade i brusten blindtarm och i sin tur bukhinneinflamation, kan det ha skadat mig invärtes på något vis i form av ärrvävnad el. liknande?
Var till en barnmorska för flera år sedan och förklarade situationen, hon ville inte undersöka mig och skrev ut Voltaren vilket inte hjälper. Sedan dess har jag inte tagit kontakt med sjukvården, förutom när jag kom in akut med smärtor, varpå jag fick med mig 5 st. alvedon i en påse och kommentaren "det är bara att vänja sig".
Det blev ganska långt nu, men jag hoppas komma i kontakt med någon som vill dela med sig av sin erfarenhet.
Många hälsningar, Kattsippan