Inlägg från: Familytime |Visa alla inlägg
  • Familytime

sex vid samsovning?

Det är väl en jättebra fråga! För om man samsover med barnen får man ju inte ha sex där, då får man ju få tips på andra ställen att sexa till det på.

• Familytime

stora lilla J skrev 2008-08-05 20:55:00 följande:

Får inte? Det beror väl helt på? Har man barn som sover djupt och inte blir väkta så varför skulle man inte kunna ha sex i sängen?Vi har haft våra killar i mitten i sängen tills de var ca 1 år, och under den tiden hade vi inte sex i sängen eftersom de skulle ha vaknat av det, därefter har de sovit i sidovagn, alltså spjälsäng minus en långsida som monterats fast i ena långsidan av föräldrasängen, och då har de sovit jättedjupt och absolut inte vaknat eller alls blivit störda av oss när vi haft sex. Under det första året gällde det att ha litet mera fantasi, men det finns ju fler rum i ett hem än bara sovrummet Men det är nog den frågan vi fått absolut flest gånger appropå att vi samsover ("men vaaaaaar har ni sex??????)
    Det säger väl sig självt att man inte har sex i samma säng som barnet sover?? Då är det ju absolut inte konstigt att ni har fått den frågan! Därför att folk ser det som en självklarhet att INTE ha sex i samma säng och frågan är då självklar; Var har man sex i så fall.
  • Familytime

Oh shit!! Att det ens kunde bli en diskussion om det här ämnet!! Jag glömmer lätt att det finns väldigt många märkliga människor därute, många huserar här på FL, har jag märkt.

Att ha sex med ett barn i samma säng är och förblir fel fel fel fel, så fel det bara kan bli. Jag trodde verkligen inte det fanns en ja eller nej sida i den här frågan. Där trodde jag att jag och alla föräldrar stod enade emot sex i samma säng som barnen, men jag hade tydligen och överraskande nog fel... Det är bara att beklaga. Jag trodde vi var enade emot att över huvud taget chansa på att blanda in ett barn i sex. Jag kan inte förstå hur man kan göra så... på riktigt beklagligt...

Kanske dags att börja kämpa för en lagändring? Det här är ju enbart tragiskt. Jag trodde verkligen inte det fanns en ja och nej sida, som sagt. Jag trodde alla kände samma naturliga negativa känsla till att ha sex med barn i sängen. Stackars stackars barn som råkar illa ut.

• Familytime

Pratar om barn i allmänhet, spädisar och större barn. Jag ser inte grejen med det. Varför har man som förälder inte mer naturlig instinkt att flytta på sitt barn till ett annat ställe medan man har sex? Jag förstår det inte? Jag gör verkligen inte det.

Jag tänker inte dyka in i någon diskussion med folk som har sex med sina barn närvarande. Det säger väl sig självt att en sån diskussion inte skulle utge något vettigt? Vi har alldeles, på tok för olika åsikter om detta för att det ens skulle kunna bli en diskussion. Jag själv känner mig osäker på vad det är för människor egentligen.. Jag blir faktiskt rädd... Man tror ju att naturlig instinkt följer med varje människa, men tydligen inte.

• Familytime
    evaviola skrev 2008-08-05 23:08:33 följande:
    "Naturlig instinkt"öh, va? Förklara närmare tack.
    Att inte låta barnen se eller höra när man har sex. Man isolerar sig på ett sovrum med stängd dörr eller låser in sig på toaletten så att de inte märker något. Skulle du ha sex öppet på en fest exempelvis? Nej, man smyger iväg någonstans för att mysa det tillsammans med sin partner. Instinktivt isolerar man sig för att inte synas eller höras. Annars hade man ju inte sett nån skam i att någon hört eller sett något.

Denna naturliga instinkt jag pratar om är ÄNNU starkare när det handlar om barn. Man har ännu större ansvar som vuxen att se till att barnen inte blir utsatt för sex. Även om det bara är visuell form! Man isolerar sig från barnet för att det inte ska märka. Det utesluter sex bredvid barnet i en säng...... det gör verkligen det. Jag är så ledsen över att vissa saknar denna instinkt att hålla sex för sig själva.
  • Familytime
    evaviola skrev 2008-08-05 23:14:31 följande:
    Snälla du, det du beskriver är inte en "naturlig istinkt" utan hur vi är formade av normerna i samhället... Så tyvärr, inget bra svar.
    Jag klarar nog inte mer, tror jag. Det här är alldeles för sjukt för min vettiga skalle. Jag är verkligen inte ute efter att DU ska få något svar som passar dig. Jag var inte ute efter att egentligen argumentera mot sex i en säng med närvarande barn heller. Jag bara konstaterar och beklagar att det faktiskt händer i 2008 Sverige... men på riktigt; jag klarar inte mer. Det är alldeles för sinnessjukt.

Som sagt; verkligen dags för en lagändring om nåt som jag inte trodde skulle behöva en lagändring!!
    Godnatt
Svar på tråden sex vid samsovning?